söndag, oktober 7

Oktober igen!?

Nu var det ett tag sen jag var här och bloggade! Har en riktigt bra anledning, min gamla vän ville inte vara med och leka längre, så jag fick helt enkelt köpa mig en ny bättre dator. Det gick ju riktigt fort efter man beställt den, men innan jag kunde bestämma mig.. det är en djungel därute. Svårt när man fattar halv sju och jag envisas med att göra allt själv. Men det är en härlig känsla när man gör saker rätt och utan hjälp av nån über-teknisk vän.
Annars har det varit rätt så fullt upp, mestadels med jobbet då jag tagit på mig de pass som fanns att få. Och imorgon är det Höstmarknad ute på torget utanför gallerian där jag jobbar. Det kommer att bli fullt med folk överallt, påträngande knallar och massa loppis-prylar att slänga sina pengar på. I like!! Älskar marknaderna härnere, dessutom dyker de upp bra oftare än uppe i norr.
Håller på att baka lite bullar nu, ska bli gott! Förlorade ett vad häromdan, vinsten var att baka till vinnaren, så vad gör man inte..
Bäst jag kollar till de små liven snart..

Jo just ja.. Jag har tagit körkort!! Från och med nu och tills vidare är 27e september en röd dag, en dag att fira. En dag att vara ledig på och gå man ur huse för att dansa på gatorna. För JAG har körkort! Jag fick blandade reaktioner, förvåning mest.. ett och annat glädjetjut och andra som blev mest stum. Så nu har jag lagt ut en officiell varning att passa er när ni glider runt på gatorna, för där kommer jag försöka vara så mycket som möjligt framöver!

Slut på drygt skryt-snack, nu ska jag kolla bullarna!

*poff*

Inga kommentarer: