måndag, november 26

Hemma i söderlandet igen! Oj, vad skönt att vara på hemmaplan, men vad kul jag haft denna helg! Hann med ca 90% av vad jag planerat in, så det var rätt okej resultat, hehe.

Har varit uppe med tuppen varje dag i helgen, först och främst för att köra upp och landa i Sundsvall i rimlig tid. Firade mamma på lördan när jag kom och hon hade bjudit in alla sina syskon, barna till dem och lilla mormor. Överraskande att få se alla på en gång, det händer oftast bara två ggr per år..
Drog till stadshuset och lyssnade på Takida lör kväll, ett band som var bättre än väntat! Ojoj, vilket drag =) Träffade lite gamla skolkompisar där, men sen stack vi till en annan krog och dansade oss svettiga istället. En helt ok utekväll och Anna är en kul prick att gå ut med, vi är rätt lika när det gäller att festa till det..!
Söndag däremot, då fick man inte så jättemycket uträttat, men hann med en del folk iaf =) vågade inte ut på vägarna förrän på eftermiddan liksom..
Det som var ett stort minus med den här helgen var att jag blev av med min fina svarta jacka på lördag kväll! Hade inte så mycket värdefullt i den (förutom en extranyckel till min sovplats då suck..) men hade faktiskt min goa glittriga halsduk inknölad i jackan. Jag hoppas att den som snodde den passar bra i den och gillar den lika mycket som jag gjorde! En annan får önska sig en ny tills man fyller år.. Det blev liiite kallt att ta sig nånstans från krogen men som tur är så finns det folk som lånar ut sina kläder, det tackar jag för! Haha, en sån otursgrej är så jäkla typiskt mig, det slår aldrig fel..
Nu sitter jag mest och jäser efter att ha överkonsumerat max-mat och väntar på att syrran ska komma förbi nån gång. Jag ska lämna tillbaka bilen om en stund, men jag vill inte! Skulle lätt vänja mig vid att ha egen bil, det är rätt bekvämt egentligen.. och jag har agerat chaufför en hel del i helgen, så mycket jag hunnit faktiskt =)
Det var lite om min helg, och nu känner jag att jobbet sitter och lurar runt hörnet som vanligt.. Jahopp, back to reality.
Ha det gott, stort som smått...

Inga kommentarer: