måndag, december 3

25 jordsnurr senare..

Har inte smält helgen ännu, mycket har hänt och trött är man fortfarande. Är det pga lite sömn, mycket jobb eller att jag faktiskt fyllt tant? Strunt i det, har haft en toppenhelg! Den kom och gick som en virvelvind, alla på jobbet var så uppspelta inför Julgalan lördag kväll. Vi sprang ifån våra uppgifter en timme i förväg för att hinna piffa upp oss och snattra innan avgång. Väl på bussen sjöng vi för en kollega som fyllde år den dan (jaja snart var det min tur! damdadam...) Och det blev det! Jag trodde faktiskt att de flesta skulle somna på vägen hem men det var livat som aldrig förr i den stackars bussen. Och mitt suddiga minne är att jag hoppar runt och sjunger med när de snällt föll in i ett "Ja må hon leva" man kunde tro att jag var glad att fylla år =)
Jaja, gårdagen bjöd inte på nån sovmorgon.. stapplade upp på morgonkvisten för att hinna baka en tårta och vakna innan det kom lite folk över. Hade en riktigt skön dag, att känna sig uppvaktad är alltid mysigt!
Att komma tillbaka på jobbet första dan efter en firmafest är alltid intressant.. särskilt då Vissa missat bussen hem och försvunnit! Inga totala skandaler hände kors i taket, men nog fnissade vi lite åt varann imorse.. Fick en ny kollega idag också -fast en som slutat och kommit tillbaka- det var bara att fräscha upp minnet en stund på han så var vi i full gång! Det är den tredje nya i avdelningen inom loppet av fyra veckor så vi är ett starkt fem-mannagäng! Och det behövs, för snart kommer det att spruta julskinka ur öronen på oss.
Nu blir det ingen mer resumé, det är Cesar Milan jag vill se!



Jag orkar inte bättre än såhär nu, bare with me. Kram!

Inga kommentarer: