fredag, december 7

Fredag hela veckan

Låg och mös framför Idol ikväll i brist på annat.. lät tvn stå på efteråt medan jag knatade runt i lägenheten och vad är det jag hör..? Josh Groban!! Sjungandes Silent Night!!! Han avslutade lågvattenprogrammet Fredag Hela Veckan bland alla utklädda fånar och sweet jesus- han gör en aldrig besviken! Inget annat kan få mig att springa genom två rum och slå lilltån i tröskeln på vägen- och fortfarande sitta med ett leende på läpparna. Hans enda framträdande i Sverige denna gång och jag lyckades tajma det =) annars hade jag dunkat huvudet i väggen ännu hårdare än sist jag missade honom..
Hade iofs läst på en sajt att han skulle vara i Sverige denna vecka, synd att han inte skulle spela här bara! Nu blir det Josh-frossa hela kvällen, hans låtar går på hög volym nu. (än en gång Ursäkta grannarna)
Annars har det varit en bra dag på jobbet. Gick dit imorse med bävan i blick inför vad som kanske väntade.. men våra kunder är så otroligt goa och stöttande. Det var de som t o m frågade om "de varit dumma mot oss" haha Vad svarar man på det? =) Så dan har flutit på lagom fort, kul har vi! Men nog ska det bli skönt att vara ledig tre dar! Har inga spektakulära planer, skulle egentligen åka till Sundsvall men det lades på is tyvärr. Jag får väl se fram emot jul helt enkelt, blev ju skönt nog ledig juldagarna. Så Liden, here I come.. back to bushen, det var ett tag sen verkligen.

Reagerade på en sak som jag hörde på radion imorse; några forskare i Australien hade kommit på varför kängurun som enda idisslande djur inte gav ifrån sig metan. Det var någon sorts förändring - en bakterie om jag inte minns fel- som skiljde dem från de stora miljöbovarna kossor bl a. Detta var tydligen goda forskarnyheter eftersom de då kunde gå in och förhoppningsvis plantera denna förändring hos Alla idisslande djur. Tjohoo, tänker man!.. 50% av alla utsläpp försvinner i Nya Zeeland förvisso! Men samtidigt betyder det alltså att man kan köra sina skitiga bilar några varv extra utan att känna lika dåligt samvete? Miljöpartisten i mig tycker det här är så skenheligt att hon spyr! Är det verkligen det alternativet som känns minst obekvämt, ändra på allt runt omkring istället för att ändra på sig själv? Jag köper det Inte.
Bättre kan vi, så är det bara..

Nu ska jag inte segognälla mer ikväll i alla fall, hmm ska nog sova istället!

Och jaaa vad glad jag är att Marie vann! Vacker var hon också.. 51,3% av alla röster fick hon.. det måste varit mitt lilla sms som avgjorde det där? Marie, du är nog skyldig mig en tjänst!

Kram på er alla och trevlig helg!

Inga kommentarer: