måndag, mars 31

Hockey-biten

Åkte upp till Sundsvall i helgen, tog mig en ledig dag i fredags för att hinna se lite hockey nu när det börjar bli spännande!
Min snälla kompis Christer hade fixat biljetter och tur var det eftersom det var fullsatt. Första gången jag upplevt det!
Jag gick jämt på hockey förut genom jobbet i Timrå, men det var 5 år sen sist och jag hade faktiskt inte hunnit sätta min fot i den nya arenan.
Tjusigt värre, men jag tycker nog Gävles arena är snäppet lyxigare.. de hade en grym bar.

Första halvan av matchen satt jag mest och försökte hänga med vart pucken var, men andra halvan.. då hade jag kommit tillbaka in i stämningen och vrålade friskt på både hemma- och bortaspelarna.
Det jag minns bäst är nog när Timrå efter mycket om och men vänder matchen till 3-2 och håller den till slutsekunden.
DÅ gör HV mål!
Från att ha försökt lyfta taket med sång och klappar dör hela stället, t o m hv-klacken kniper käft.
Just i dem långa sekunderna var det svårt att tro att det satt 6 000 pers därinne.
När segdomaren äntligen dömer bort målet så hördes det däremot!
Jösses, jag hade en adrenalinkick närmare en timme efter den matchen.

På lördagen blev jag kidnappad av Jocke, Andreas och Pia för lite shopping och fika ute på stan. Det var en trevlig start på dan, sen var det bara att bege sig tillbaka till förfesten!
Det blev en helkväll på O´learys, vet inte om det var pga avlöning, Timråsegern eller vårkänslorna men folk var på hugget!
Vi hade skitkul, det var trångt och stämningen var på topp.
Sen att åka rally genom hela Alnö på väg hem från krogen, med 5 pers i baksätet och en biltjuv till chaufför var kanske inte pricken över i.. men vi är fruktansvärt lättroade. Timrå-pack..

Det enda jag och Tina orkade med igår var lite bio, vi såg 27 Dresses- typisk tjejfilm som jag trodde.


Nu laddar jag bara för jobb imorgon, har inte varit där på en vecka.
Typiskt nog glömde jag min faktabok om franska ostar uppe i Sundsvall, den måste jag ha till på onsdag!
Jag har försökt Börja läsa den senaste tre veckorna men.. tja. Det finns annat att göra liksom.
Sedan bävar jag för torsdag, ska till ackis över dan. Får hoppas det går bra bara.
Hade ju mycket hellre varit på den avgörande hockeymatchen uppe i Timrå på torsdag, så jag är rätt missnöjd att jag missar det.

Nu ska jag nog sova, har jetlag..

Kram på er som vill ha en!

1 kommentar:

Henrik sa...

En bok om ostar, det lät ju väldigt intressant. Ska ni ha glosförhör också eller? Moahahaha