tisdag, maj 6

Dagens fel

Idag som så många andra dar satt jag försjunken i kvällstidningarna på jobbet. Ofta sitter man och muttrar över nåt idiotiskt man läser, är det illa så har vi vilda diskussioner med varandra.
Men idag fick jag nog av folk och hur vissa tänker.

Jag tar några exempel på det jag reagerade på;

*Burma har haft en stor katastrof med en cyklon som -i skrivande stund- haft ihjäl över 22 000 människor.
Några jämför den med tsunami-katastrofen och då reagerar jag istället på hur lite man får veta om tragedin.
Och de får ingen hjälp!
Milisen begär utlands-bistånd som troligtvis kommer tas till eget förfogande. Gör mig less och arg på så många sätt.

*Riccardos mördare fick idag sina straff förmildrat genom hovrätten.
Vad deras groupies ska bli glada och mammorna bli stolta.

*Allt sjukt som händer runtom i världen nu som tidningarna gottar sig i gör en snurrig. Är det inte en polygamist med 300 barn i sitt följe så är det en sjuk österrikare som låser in sin incest-familj i 24 år!
Tidningarna smaskar i detaljerna och vecklar ut alla berördas privatliv.

*Hur kan man på fullaste allvar ringa sin kille och be han dra ut deras 3-åring till en åker för att glo på en bäver. Sedan filma lillan när hon tänker klappa
Ett Vilt Djur Som Attackerar För Att Försvara.
Sedan lägger han ut filmen till media, ungen kallar bävern för "dum" och tänker "svärda den med mitt svärd" om den dyker upp igen.
Vore bra om familjen Pucko kunde flytta in till stan istället så de slapp alla dessa djur som beter sig- normalt!
Fattas bara att de skulle avliva bävern för att den kunde vara en fara för samhället.



Usch, är fruktansvärt pms-gnällig men vissa saker blir jag bara hopplöst sned på.
Nu ska det bli bättre!



Nej, lite mer missnöje blir det...

Som att Björn Gustafsson landar sin bleka rumpa här i Uppsala imorgon kväll!

Det har varit fullbokat sen i februari då jag förtvivlat försökte få tag i biljetter.
Jag tillsammans med hundratals andra har stått i kö för biljetter.. utan resultat.
Låg i solariet igår då de sa på vår lokala radiostation att de hade 6 st biljetter att lotta ut! Jag slog huvudet i solariet av ren förvåning!

Men tror du jag fick tag i nån?

NEJ!

Det är någon som inte gillar mig.. den ska jag leta upp och jaga ikapp!

Nä, nu får jag skärpa mig. Är bara trött och grinig.. och lite tröttgrinig på det.

Ska sova och ta på mitt happy-face tills imorgon, lovar!

"Kram"

Inga kommentarer: