onsdag, juni 4

Onsdag

Tre clementiner,
ett äpple,
fyra knäcke,
en polkabit
och en risifrutti senare


och jag är sugen på något..

Har ju inget onyttigt hemma, vad är det för fel?

Vad har hänt på sistone då? Har inte bloggat på ett tag, hinner inte vara hemma så mycket och uppdatera- bra på ett sätt?

Inget tokdramatiskt på jobbet heller-
men igår hörde jag plötsligt ett djungelvrål och sprang snabbt som attan för att se vad som var fel.
Det hade lossnat ett pytterör i taket på lagret och vatten sprutade ut som en superfontän åt alla håll.

Andra gången gillt!

Vi ingrep i panik, ringde alla vi kom att tänka på och sprang på och om varann för att undvika förödelsen så gott det gick.
När vi väl visste att någon var på väg för att fixa läckan dansade vi regndansen.. det ska bringa tur så varför inte?

Det blev en seg 12-timmarsdag på jobbet igår..
jag hade en krasslig kollega och då kan man inte bara sticka när klockan slår över till hemgång.
Trött, ont i fötterna och stel i kärringlederna. Och imorse försov jag mig.. pinsamt.
Det är typ andra gången på ett halvår.
Vilken tur att vi stressade hela dagen med alla studenttjafs-beställningar så man inte hann känna efter vad kroppen egentligen ville göra.
Hade trevligt lunch-sällskap, fick t o m sitta ute i solen och känna energin komma tillbaka.
Härligt!

Nu ska jag i alla fall vara långledig ända till tisdag och det känns så uppskattat.
Lite trist att jag missar Ians och Ryans avskedsfest -de gapiga australiensarna- som är på lördag.
Fest ute på vischan med en hel gård för sig själva- det lär bli kaos.
Hoppas jag får alla smaskiga detaljerna sen bara!

Imorgon har jag egentligen bara ett projekt=

Hitta nåt snyggt och somrigt till fredag kväll!

På fredag ska jag premiärbada, det är fan på tiden!
Vi är inte bortskämda med badställen härnere, det är lååångt till dem..
så jag åker snålskjuts med syster och svåger till ett gyllene ställe några mil härifrån-
förhoppningsvis med pepparkakahy på väg tillbaka (..ppfffft)


Nä, nu får det vara nog för idag.

Kram i sommarsolen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pepperkakahy när hade du en sånn sist jag kolla så blev ju du som en kräfta

Anonym sa...

Taaaaskmört!

Alla blir inte sotsvarta i solen.. jag tänker ändå göra en trend av min kräfthy- så det så!

Anonym sa...

inget onyttigt? minsann;P

men regndans innomhus, kanske inte riktigt va indianerna såg framför sig när dom började tränden för nåra hundra år sedan:P