tisdag, september 23

Sista veckan i mörkret

Nu är jag tillbaka i Uppsala igen.
Eller.. jag kom hem igår kväll efter lite om och men.

Det blev en Omväg efter att jag tänkt paniktanka i Örbyhus på vägen ner. Tyckte då att det var en bra idé eftersom jag bott där och ville se mina gamla knutar igen, men tro fan att de rivit macken efter jag flyttat!
Närmaste mack var en halvtimme norrut.

Nåja, lite senare än tänkt kom jag och Lucas hem till en tyst, kall lägenhet som har blivit väldigt tom på saker. Allt som är jag har blivit nerpackat, nu är det möbler och hyllor som samlar damm här.

Åkte hem till släkten i Sundsvall på lördag och hann faktiskt träffa de flesta.
På lördag kväll hade vi en mysig filmkväll, jag är glad att den blev av!
Lindas söta barn höll fart på oss några timmar och jag fick träna lite mer på att vara barnvakt. Jag har iaf börjat bli kung på kläd/blöjbyte!

Efter att ha garvat ihjäl oss åt min och Christers fallskärms-filmer (vi såg rätt lustiga ut) hann vi umgås och prata av oss lite, vi ska ju inte ses på flera månader!
Nog för att man inte kanske ses så ofta när man bor i olika städer, men det blir annorlunda när man beger sig ofantligt många mil bort.

På söndan åkte vi upp till morfars grav i Liden och sen till Sillre-släkten.
Hann träffa Ulrikas nya häst bl a... suck! =)
Hästfebern måste hålla sig nere några år till, men det är svårt!

Det roliga med att vara där är att min släkt alltid har så mycket pyssel för sig.. min moster älskar auktioner och alltid hittar hon nya roliga fynd.
Som vi sedan bänkar oss för att få se och ha roligt åt =)
Jag fick mitt "mosters-arv" när jag var upp nu sist. Ifall något händer mig på vägen och missar arvet eller hur hon nu menade. =)

Hon tänkte på mig sa hon...

Det jobbiga som varit är att min lilla Elsa varit så konstig och inte skött om sig som hon borde.
Under helgen kulminerade det då hon hade svårt med andningen och inte kunde dricka vatten av egen kraft. Det är frustrerande att sitta och vänta på en viss öppettid när man drar ut på någon annans lidande.
Åkte iaf upp till en klinik i Sundsvall (eftersom Timrås djurklinik är hemsk) tidig måndag morgon för att få rätsida på det hela och de var väldigt proffsiga.
For därifrån med tom bur och kände mig rätt håglös- fast man såklart räknat ut vad som skulle ske innan.
Har samlat ihop hennes prylar idag och har ingen aning om vad jag ska ska göra med dem.

Var in på jobbet ikväll och åt en symbolisk bulle.. kändes som man var en grön marsian på turistbesök i jämförelse med innan.
Ser fram emot en afterwork på lördag iaf!
Hinner nog hem från Åland på lör eftermiddag och stå still hemma i ca en halvtimme innan jag tänker bege mig ut mot stan =P

Måste påpeka att jag inte gnäller över stress, det är kul när allt tjockas på och man får flänga lite!
Tänk bara hur bra jag kommer sova på planet mot Peking på måndag!



Nej, nu är jag klar med helg-uppdatering = Sundsvall kommer saknas.

Inom loppet av två veckor är jag i fyra länder och sex städer, det är lite olikt mig så jag tyckte det skulle lyftas här.

Nu ska jag göra nåt annat, hej så länge!

Inga kommentarer: