måndag, december 22

Köldskadad

Det har varit en omtumlande omfattande omställning till det vanliga livet i Sverige. Särskilt när man kommit fram till lilla Timrå och det blir snöstorm samma minut då man landat. Suck.

Efter att ha haft fem jättemysiga dagar i lilla Enviken (måste erkänna att jag blev bortskämd) så var det dags att ta tag i mitt eget "liv" - hämta katt och ny packning i Uppsala och susa upp mot Sundsvall för att förbereda jul.

Det var gårdagen.. jag kom fram och hann träffa moster med bihang som lyckligtvis var i Sundsvall på besök, det blev en hel del reseprat och roliga uppdateringar.
Jag var fruktansvärt trött efter den dan, så när det var dags att sova låg jag inte vaken många sekunder. Första natten med Lucas igen och han verkade ha saknat det (jag måste väl få inbilla mig iaf) för han var gosigare än någonsin.

Idag skulle jag och Tina ut på stan för att jaga klappar mm vilket var ett projekt. Projektet började med att vi skulle försöka hitta varann på stan, vilket tog dryga timmen!!
Måste ge att det är vackert på stan, de fixar julstämningen med all belysning och snön hjälper till rätt bra.
Vi rantade runt ett tag, men insåg att vi höll på att frysa ihjäl så vi gömde oss inomhus och fikade istället.

Nu på kvällen kom moster nr2 med bihang och även det var såklart jättemysigt. Vi åt julegröt, pratade ikapp lite men de hann inte stanna så länge tyvärr. Åker upp till Sillre om några dar och får umgås lite närmare, kanske man ska fiska lite också.
Om hon får bestämma så sover vi över i en vecka =)

Dagarna bara flyger iväg, imorgon har vi tjejer Lilla Julafton vilket jag verkligen sett fram emot!!
Missade det förra året och nu har man ju dessutom så mkt mer att ta igen.. f ö så ringde Linda nyss nu när jag bloggade och uppdaterade mig på vilka vi blir =)

Jaha inget mer att tillägga antar jag då allting bara snurrar i skallen än så länge.
Kan iaf säga att jag köpte en ny mobil idag då mina andra två valt att inte fungera av helt olika skäl.
Jävligt irriterande..

Saknar

- täckbrallor
- vinterjacka supertjock
- vinterskor (tappade bort mina stövlar igår..)

Ser fram emot

-en stressig morgondag i birsta följt av en lugn kväll hos Linda & co
-julafton!!
-helgträff med lidensläktet
-min första glögg (när kommer den?)


Nä, nu blir det en krysstidning i knäet och lite kaffe på det så blir jag nöjd.

Kram så länge!


dags för julegröten

Inga kommentarer: