söndag, maj 24

Det drar ihop sig

Oj



Är man seg med bloggandet så blir det mycket att sammanfatta senare, hjälp.
Vart ska jag börja?

Egentligen snurrar det mest runt i skallen på mig än att det faktiskt Händer saker, men den röda tråden har varit min allra sista långledighet..
Idag var det slutligen (äntligen) min sista arbetsdag.

Det var hiskeligt svårt att se ledsen ut och utstråla någon slags saknad när allt jag ville göra var att springa runt och skrika
"JAG ÄR FRI!!"

Det allra raraste var att jag fick lova att söka mig tillbaka till detta jobb om jag någonsin skulle flytta tillbaka hit- det är alltid bra med en plan b =D

Nåväl, i övrigt har jag rännt upp och ner till Stockholm de senaste dagarna, det blir ju så nu när Micke envisas med att bo en bit ifrån. Satt på Mosebacke förra helgen (iofs rätt bakis) men det var riktigt fint där.
Såg dessutom på två biofilmer; "Änglar & Demoner" samt "Star Trek" vilket borde innebära att jag när som helst blir vip-kund på sf snart.
Så mycket bio på Så kort tid.

Hade en väldigt konstig helg och särskilt lördagen, men jag lämnar det och andas härmed bara flyttångor.
Har lite flyttångest om jag måste nämna något- däremot har den dämpats lite av att jag faktiskt fått min nya adress!
Det betyder att det är på riktigt!
Lite sentimentalt är det att vandra runt i mitt Uppsala och tänka att snart får jag aldrig mer se just den här vyn.. att besöka en stad efteråt gör man ändå aldrig med samma ögon. Det är inte längre mitt Uppsala (snyft)




Botaniska trädgården i lördags



Söta löjtnanshjärtan hittade jag utanför jobbet idag


en liten igelkott vaktade (sov!) utanför min dörr häromdan.
Lucas lyste med sin frånvaro..


på lite Sthlm-sightseeing


Nu ska jag avsluta kvällen med lite vuxna tråksaker typ; ordna räkningarna, sortera papper, göra budget inför sommaren (blä!) och kanske göra klart ett pluggprojekt också om tid och energi finnes.
Jag gör nämligen egen glass samtidigt! Den bakar sig så fint i frysen nu..
mm mmmmm!!!

Så kram på er alla och hoppas helgen varit bra!

Extra stor kram till min goa pappa som fyller år idag!
Egentligen vill jag vara där nu men han ska minsann bli uppvaktad så snart jag åker upp! =)


Nej tack för mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt bild på dig / Syster Yster