lördag, maj 9

Men orka

Befann mig för några minuter sen i tvättstugan och därav har min kväll fått definitionen Händerintesåmycketmer.

Väl därnere dyker en granne upp som jag tidigare mött på samma ställe fast för ett bra tag sen.. kände inte direkt att det var ett välkommet återseende, han pratade öronen av mig förra gången. Om ingenting är kanske ett för starkt ord, han pratade enbart om sig själv.
Som jag har svårt för det.. bli påtvingad folks historia och framtidsplaner- kan de lukta sig till att jag har svårt att avsluta och bara gå?
Tro mig när jag säger att jag stöter på detta speciella folkslag rätt ofta.


Nåväl, hans enda anledning att stå och tugga dessa gånger är att han vill snylta min tvättid.
Kräk.

Och nej- han fick minsann INTE ens tafsa på mina maskiner, ska jag ha en tråkig kväll så ska jag åtminstone få ha det ifred. =)

Blev "förvarnad" igår att det var barnkalas på jobbet idag och att det var jag som skulle hålla i det.
Alltså, barn mellan 12-16 år är inte min grej!!!
Att förebereda balunsen är en grej, att vara uppi det var en enda lång pina..

Iofs blev det en sen kväll igår (hockey och trevligt sällskap), bangade den planerade utgången ikväll tack vare barnkalaset så det är därför jag så fint sitter här istället.
För ett jobb som jag redan sagt upp mig ifrån- som ändå tar musten ur en och imorgon ska man vara på plats igen heeeeela dagen.


Det luktar gammal fylla i min lägenhet och jag har inte lokaliserat vartifrån det kommer.
Har ärligt gått runt härhemma och varit rädd för vad jag skulle finna.. nån som vill komma och sanera?

På kvällarna piggnar jag till på något sätt och känner mig pysslig, det kliar i fingrarna över hur mkt jag kan hinna fixa här.(förutom luktproblemet då..)
Projekt 1 är åtminstone morgondagens matlåda- tycker jag förtjänar nåt smaskigt.


Är fö i en svacka just nu, det kanske märks i min trista ton i bloggen men allting är upp och ner. Berg&dal eller kalla det vad ni vill, jag hoppas det rätar ut sig snart.
Känner mig osugen på det mesta, flytt och annat som jag sett fram emot känns som en klump.
Ska det vara normalt med dessa känslosvängar eller är det omständigheterna som påverkar?

Ja, vi har alltid problem med något verkar det som.
Tänk om det kunde komma en dag som var helt perfekt?


Mat och tvätt som sagt, kram på er!

1 kommentar:

Lena sa...

Hoppas det gick fint med tvätten och att grannen skötte sej. Och att lukten försvunnit av sej själv, vad det nu var.
Kram!