torsdag, juli 23

Larvigt

Sitter kvar i Göteborg, planerna ändrades (läs sköts upp) och mina myror i kroppen blir bara fler.

Igår firade vi av sista dagen i skolan med att gå på bio och ta några öl..
Förslaget Brüno dök upp för ett tag sedan, dock kom vi på i biokön att den enda personen som egentligen ville se Brüno inte var där och att vi andra hade velat se något annat =)

Nåja, den var väl ungefär såsom jag hört att den skulle vara..
En ur sällskapet satt och vred och jämrade sig i stort sett hela tiden, när vi väl kom ut var vi ett lätt traumatiserat gäng som behövde neutraliseras på bästa sätt.
Så vi mötte upp lite fler folk på en mysig pub och satt där i några timmar.
Det visade sig när vi gick längs den pubgatan att det var Stockholms motsvarighet till Malmskillnadsgatan..

När vi var nöjda drog vi hemöver (efter att ha förhandlat taxi-pris, nu börjar man bli proffs på detta) och det blev en lååång sovmorgon.


gårdagen.. antar att det var varmt därinne!


3 liter öl räckte en stund iaf =)


Så fick jag besök av Sandra och Erik idag!
De är ute på mini-semester runtom i Sverige och passade på att träffa mig, vilket var trevligt. Har inte träffat dem sedan jag flyttade, vilket var två månader sen..!
Alltid kul att visa hur skolan ser ut och hur långt ut på landet jag faktiskt bor.

Efter en stund pep de iväg och nu är jag ensam igen.. fullstoppad med kaffe och kakor.
Var tvungen att gå ner i garaget och gymma lite för att få ur mig lite kak-energi, det har regnat här hela dagen så det är inte så kul att jogga iväg och bli plaskvåt.
Nu väntar jag mest på att bli såpass trött att man kan gå och lägga sig..

Kan för övrigt berätta något vidrigt som möjligtvis ger frisk skadeglädje..

Satt i godan ro och åt ur ett russinpaket framför tvn häromdan. Jag blir ofta sugen på att tugga på nåt och knäckebrödet var slut så ja... russinpaketet blev perfekt.

Dock tittade jag efter några minuters smaskande på ett russin och såg att

DET KRÖP LARVER PÅ DET

Tittade skrämt i paketet och javisst... där fanns fler!

Jag satt i kanske två sekunder i ren förvirring och bara stirrade, kände även hur det växte i munnen..
Sedan vaknade jag till och spratt iväg till köket för att högtrycksspola mun och händer. Egentligen hade jag velat köra ner en slang i magen och vridit på..

Det blir väl till att man får avmaska sig om ett par veckor =)

Men seriöst, det är nog det äckligaste jag varit med om på bra länge. Inte lika tugg-sugen på saker längre iofs så det är bra!

Nu blir det soffa en stund (utan tilltugg!), tack för mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, som om du lät bli det andra vi lämnade åt dig... du har ju alltid varit en godisråtta ;) hoppas allt är bra och att det slutat regna där nere, kram Syster Yster

Micke sa...

HA HA HA HA HA HA... awww stackare... HA HA HA HA HA