tisdag, juli 7

Vecka fem

Kent går på högvarv i mitt trånga rum, det är det som får mig att varva ner på kvällarna.
Tydligen behöver jag varva ner lite för att folk ska förstå vad jag säger i telefon ;)

Vad säga om senaste tiden då.. vi gör stora framsteg i flygningen, övningarna blir mer varierade och lite mer djärv (för oss iaf) för varje gång.
Navigering är väl det som vi tränar mest på, testa själv att sitta i ett litet plan och jobba med utvecklingsbar karta- för att hitta den där lilla pyttelilla sjön bredvin byn Obygden.
Mitt i allt det dör motorn och vi får försöka nödlanda med en flyglärare som spelar panikslagen passagerare- haha! Puh...

Tydligen var det problem bland lantgårdarna förut- när de såg oss störta från himlen som en stor sten hann de ibland larma ambulans och brandkår!

Nu har de "vant" sig.. stackarna. Tänk att behöva bo bland oss tattare som vandaliserar deras frid =P

Jag bor som sagt nära skolan.. det enda som skiljer boendet och skolan åt är en väg som blir en stig.. en igenvuxen stig med högt gräs som i värsta fall innehåller fästingar.

Fobin jag har för dessa djur är befogat och måhända en smula överdrivet.
Dock när jag satt på lektionen igår upptäckte jag en som klättrade på min arm.. äckligt!
Det var fyra timmar kvar av teori-dagen och jag hade fruktansvärt svårt att kunna sitta still efter jag hittat kräket- det kliade överallt!
De var i huvudet, på benen, halsen... allt jag nådde åt och var anständigt nog krafsade jag på..
När jag försökte förklara mitt beteende för bordsgrannarna skrattade de bara- hmmpff! =)

Hämtade ut ett vip-kort till ett ställe som heter Vasastan, tydligen får vi spu-studenter öl för en tjuga och lite mat för inte så mkt mer varje helg.
Så på fredag misstänker jag att hela skolan kommer att hänga där!
Finns nog inget vi längtar så mkt efter än en stor stark..

Nu måste jag sova, har slarvat med det på sistone och det börjar kännas av..

Den här synen mötte mig häromdan när jag var på väg ut från villan:


Vi kallar honom Enar



Saknar Lucas väldigt mycket =(
vad mycket mysigare om han kunde vara här också..


Satt och tittade på den officiella begravningsceremonin av Michael Jackson ikväll. Väldigt sorgligt.. hemskt att hans barn klev upp och försökte uttrycka något så svårt.
Det är helt otroligt vad stort det är, allt det som har med hans bortgång att göra.
När jag såg en dokumentär om honom häromdan fick man ett annat perspektiv om vilken känd/stor människa han var och vad han faktiskt gjort inom musiken.
Min ultimata favoritlåt är ju faktiskt "Earth Song" och den konkurrerar ut rätt mycket!
Mäktigt låt.. mäktig artist. Förvirrande som person men det är en helt annan historia.

Nej, det var som sagt sovdags så kram på er alla!

Inga kommentarer: