torsdag, augusti 13

Luftis-prov!

Överallt- i exakt ALLA rum- i denna förbaskade villa kan man hitta spindlar!
Särskilt på toaletten, de måste ha typ personalrum där för något fuffens är det.

När jag var liten (läs ung) upplevde jag det traumatiska att lyfta på toarullen och upptäcka en långbent, benig sak klamra sig ut ur rullen!
Min fobi är medfödd och inte blev det bättre av den upplevelsen, så sedan dess scannar jag alltid rummet när jag kommer in.

Förutom idag...


Jag gled in, räknade till två långbentingar som satt på väggen och tänkte inte mer på det. Toarullen är i ögonhöjd och utan att blinka tar jag fram den och ser samtidigt en gänglig spindel stirra stint på mig (ja den stirrade!) och breddade ut sig över rullen.

Sedan blev det blankt..

Väl inne i mitt eget rum igen (ca 2,3 sek senare) skyndar jag mig att stänga till fönstret för att inte få oväntat besök och vad händer?

En spindel ramlar ner på min arm!!


Vet inte ens vart den tog vägen, jag hade fullt upp med att hoppa runt och skaka mig fri- fy så äckligt det var!!

En rolig sak idag; jag anländer hem från skolan och ser två gubbar köra varsin gräsklippare längs vår enorma gräsmatta. De är svettiga, buttra och asless på sitt jobb.
Detta företag har fått uppdraget att sköta markarbetet åt oss (tack och lov!) och de visste inte vad de gav sig in på =)
Jag trodde det var kul att sitta och klippa gräset?

Släpade f ö med mig 6 st. av de 14 ämnesböcker som hör till kommande kurs.
Var och en kändes som en halv telefonkatalog, så nu är jag krokigare än aldrig förr.
Måste hämta resten imorrn... suck.

Har gjort mina luftis-prov och tyvärr blev det inget hattrick =(
Inte för att jag räknat med det haha
Men ska lomma tillbaka på måndag och göra klart det jag misslyckades med idag- fy skäms på mig!
Kvar sedan är då ett muntligt prov dagen innan Uppflygning.
Har inte fått datum ännu men det är inget jag kommer delge i förväg iaf ;)

Det påminner om uppkörningen, fast inte alls lika nervöst!

Har lite olika bud på vad som gäller i helgen, kan möjligtvis bli ingenting av det hela!

Säger tack för mig så länge!

Inga kommentarer: