lördag, januari 2

~Mitt nyår~

Detta nyår hamnade jag i Hudiksvall!

Vi var 8 stycken som tog med diverse pick&pack och tryckte in oss i två bilar- här skulle det ätas, bada, spela spel och umgås.
Bara den grejen att vi hade en egen kock gjorde att smaklökarna fick sin egen fest;



kocken grillar!

Innan midnatt var det väldigt trevligt och städat. Vi åt tre-rätters, badade i 40graders tunna nedanför huset, klädde ut oss och spelade olika spel.
Vid tolvslaget smällde vi upp det medhavda bomberiet (vilket tog mindre än en minut) och gick in för att festa vidare.
Nånstans där i natten spårade det ur.. folk fick sova där de fick plats, vilket betydde att vi blåste upp en luftmadrass och sov i köket.

Runt 6.30 gav de sista upp. Efter att ha tagit sig 5-6 absinth-snapsar var.
Dårar.
Även jag blev bjuden på en eldflammande absinth, vilket jag ojade mig över.
Elden alltså.
Och det första jag gör när jag lyfter glaset är att råka tippa över det så vätskan rinner över på mina fingrar.
Vilket gör att elden fortsätter där!
Vips börjar mina tre fingrar brinna och jag med resten av gänget tjuter till.
Märkligt nog har jag inte en skråma på handen, det blev mer av en peeling..
Sicket partytrick.. =)

Man vaknade kl 16, åt lite matrester och skottade fram bilen som gömts i snömassorna.
Sen fick man slira sig hem och bli människa igen.

Dagarna börjar ta slut häruppe.. jag älskar att vara ledig men snart får man ta sig i kragen igen.
Det kommer bli bra att jag får en fungerande vardag igen =)

Bjuder på lite mer bilder från kvällen- vassego.











Inga kommentarer: