onsdag, januari 27

Sj ger mig minnen..

När jag åker tåg blir det ofta problem med kosten.

Det finns kaffe med bulle. Visst. Chokladkakor.
Flottig ljummen mat, torra baguetter och saft med sugrör. Ofta ligger det ett sunket päron i fruktskålen men that´s it.
Lätt att "äta rätt" med det utbudet.
Jag sätter mig dessutom uteslutet alltid hungrig på tåget, eller så suger det till i magen när jag hör ordet "bistro"...

Andra minnen från SJ är den gången man välte coca-colan när den låg i kartongen. Satt vid ett bord och paralyserat ser jag colan välla ut ur kartongen och spridas på bordet.
Det ser inte killen mittemot mig.
Tyst tänker jag att jag kaaaanske hinner svabba upp blasket med min expressen.. i samma sekund tippar vagnen i en kurva och ALL cola rinner över bordet på den förvånade killen.
Jag- fortfarande paralyserad.
Efter nån sekund stod vi med blöta papperstussar och desperat rivandes mer.. rätt roligt om man sitter bredvid och ser på.

Nån annan gång sitter jag trött och degar på mitt säte. Ser i periferin hur någon vänder på huvudet fram och tillbaka mot mig. Till slut reagerar man och tittar dit- då sitter det en tjej och ritar av mig!!
I smyg dessutom.
Vafan liksom.

För att inte nämna annat skumt folk man kan möta på tåget.. det är en upplevelse i sig att åka iväg =)




Nu kliar det inte i fingrarna längre! Haha

Kram

Inga kommentarer: