lördag, januari 2

Summering av 2009

Min tredje summering i denna blogg.
Detta kommer bli min nya tradition =)


Så vad hände egentligen 2009?

Året gick fort kan jag i alla fall påstå och det har varit en riktig berg- och dalbana.


Kan börja med punkterna;

* Flyttade tillbaka till Uppsala i januari

* Började arbeta som personlig assistent januari-maj och distansläste samtidigt upp två betyg, matte och engelska.

* Sökte och kom in på SPU- Svensk PilotUtbildning i Göteborg

*Flyttade ner till Göteborg i juni för att börja studera!

* Vräkte mina andrahands-hyresgäster i Uppsala pga deras vanskötsel av min lägenhet och försummelse av min katt. Ärendet är ännu inte avslutat- morr!

* Flyttar ut från studentvillan och hamnar istället i centrala Göteborg i en mysig etta.

* Försökte mig på ännu ett distansförhållande och det gick lika dåligt som sist. Vad ska man säga?

*Avslutade året uppe i Sundsvall med delar av familjen och nya/gamla vänner.

Så avslutningsvis.. flyttat tre gånger i år alltså?
Inte mer än vanligt med andra ord.

Och- vad ska man säga om distansförhållanden?

Jag hoppade in i ett nytt precis innan året tog slut och känner att det är något jag vill satsa på =)
Visst kan jag beskriva skillnader och orsaker till varför vissa saker inte funkar när andra gör det (peppar peppar) men det räcker att de som behöver veta gör det ;)

Skönt att vara mer öppen denna gång iaf, nu är det istället jag som är den lugna/försiktiga av oss två =)

Annars har det hänt saker runtom mig också. Som att min mellansyster förlovat sig (tjoho!) och att min storasyster ska bli farmor!!
Väldigt roligt allt det där, det visar hur vuxna alla börjar bli runtom en =)

Sen hoppas jag såklart få träffa de närmaste vännerna mer kommande år än jag gjort de senaste månaderna.
Det är bra tomt utan er!

Nej nu ser vi framåt!

2010 here I come!

Inga kommentarer: