tisdag, februari 23

Skott-land

Idag tog jag flykten tillbaka ner till Göteborg- plätten som fått flest rubriker i rikstidningarna de senaste dagarna.
Vad jag förväntade mig var insnöade byggnader, kaos på gatorna, folk i nöd och sura resenärer.
Det blev inte som jag trodde.

Under de fem dagarna jag varit i Sundsvall har tempen legat på -20 och kallare vilket fick mig att uggla inomhus i stort sett hela tiden.
Väl nere i Göteborg var det -7 och högar (inte drivor, högar!)av snö.
På riktigt!

Det går att andas utomhus, vantarna var överflödiga och jag kunde hålla ögonen öppna hela vägen hem från spårvagnen.
Dessa tuffar dessutom på utan några som helst problem.
Härliga Göteborg!
Så ni som gillar Stockholm och prompt ska bo där, hoppas ni har kul i kaoset!
Ett kaos som för övrigt verkar hålla till på marken, för i luften gick det undan.

Jag har fått kändis-spana lite på mina resor också.
Babben Larsson satt framför mig uppåt och självaste Thomas Di Leva neråt.
Det ni ;)

Så det är tydligen Sundsvall som drar åt sig alla de stora stjärnorna........

Jag glömde viktiga läxböcker med upp till Sundsvall, vilket jag fick lida för ikväll- har försökt att plugga ikapp mig men det känns tungt.
Blogga är bättre, vilket jag ska försöka sluta slarva med hädanefter!
..Får tillägga att det även gäller skolan ;)

Nu ska jag vara social med gubben min!

~Kram~

Inga kommentarer: