tisdag, mars 2

Två dagar kvar innan jag lämnar Göteborg. Fina Götet.
Snön försvinner fort härnere, nu är det nakna gator och kala träd som pryder stan.
Jag längtar till vinterlandskapet i norr, tjocka isar och pulsande snö!
Förstår mig inte på folk som kallar snö `äckligt`.

Idag när jag kom hem på eftermiddagen stöp jag i säng och sov till efter 19. Tror inte jag är riktigt kry än, blir utmattad av att göra minsta lilla.
Gjorde mig just en maffig omelett med allt möjligt innehåll, orkade äta en tredjedel. Gott var det!

En häpen sak hände nere på ICA;
En sliten, skum kille står framför mig i kassakön och när han passerar stölddetektorn piper den till.
Vad gör då kassören?

Han blir nervös och vet inte hur han ska lösa situationen.
Den skumma killen börjar snabbt skämta bort allt för att dämpa uppmärksamheten- då hör jag kassören fråga;

- Ja, ni handlade väl i en annan affär förut?

-Öh, jaaa det gjorde jag. Måste vara därför!


Så går han igenom en gång till för att demonstrera att det är lugnt och då märker jag att det är något i väskan som detektorn reagerar på.
Men de två som jobbade började rabbla upp en massa konstiga anledningar på varför den Kunde ha pipit utan att ens undersöka väskan!
Skummisen frågade vad detektorn var menad att reagera på och tror du inte att de svarade riktigt detaljerat.
Gaah, vilka nötter.
Vissa passar inte att jobba inom yrken där det uppstår jobbiga situationer, helt klart.

Nu ska jag läsa lite till och sen blir det nog en titt på Cougar Town.


Trevlig tisdag!

Inga kommentarer: