lördag, maj 1

Valborg

Dagen efter valborgsbrännandet och vi har inte gjort många knop.
Heller inget första maj-tåg, men det blev Biteline-pizza... hmm.

Gårdagskvällen var mycket trevlig, vi var 12 stycken vuxna och barn som samlades i ett stort hus. Efter god mat (en "bit" oxfilé på 3kg pangbom på grillen) och lite umgänge gick vi ner till brasan i Bergeforsen.

Var inte så mycket att se.. så vi knallade hemåt i samlad trupp och började festligheterna istället.
Utomhus-bubbel, bastu och tillhörande flaska i handen..
Själv tog jag det lugnt då jag egentligen skulle varit chaufför hem.
Vi pratade lite om att gå på Bergefors-parken ikväll, men det var omöjligt att få gubben pigg för en kväll ute.
Gamlingar, säger jag bara =)

Kommer inte ens ihåg vad jag gjorde förra valborg, men jag är rätt säker att årets slår förra!

Det tar mig över en timme att skriva det här inlägget, hur kort det än må vara. Dels blir jag distraherad av tvn, dels av Thomas "är du klar snart?" men mestadels för att jag saknar inspiration.

Skulle egentligen ut till Sillre tidigare idag, men det blev ändrade planer.
Syrran var tydligen upp en kort, sällsynt sväng så det var trist att man missade träffas.

Nej, nu lutar jag mig bakåt och är social istället.

Trevlig helg, ni som fortfarande firar den =)

Inga kommentarer: