onsdag, september 22

Blodpudding

Kramp i magen, kramp i benen =)
Uff, det betyder bara att jag är mätt och tränad för dagen. Ridningen tog musten ur mig, som vanligt.
Kollar lite på Idol just nu och inväntar det slutgiltiga resultatet av riksdagsvalet.
Post- och utrikesrösterna ska räknas klart och enligt media är det nära att alliansen ska få majoritet. Det kan lika gärna inte bli något, så ja... jag roar mig själv lite.

Gubben åkte och tränade innebandy, fattar inte att han orkar. Själv somnade jag på honom direkt efter middagen och kunde säkert sovit kvällen igenom, om jag fått.

Idag gick jag in i vecka 20, vilket innebär att jag är halvvägs igenom graviditeten.
Det är ju helt sjukt!

Sedan maj har vi vetat att en stor förändring är på väg, att det gått så lång tid sedan dess redan är lite skrämmande.
Det är först nu jag njuter av att växa efter illamående i perioder, hormonsvall (!) och diverse värk i kroppen.
Jag läste i en viss gravid-tidning att runt v. 20 kännner man sig lycklig och stabiliserad igen, om man känt sig annorlunda innan.
Jovisst, men det hör ju till?
Nu istället känner jag av en energi-kick som jag verkligen saknat i sommar =)

Det enda negativa nu är en brännande halsbränna (vanligt under graviditet) nästan dagligen, men än så länge är det under kontroll. Jaa och att jag växer ur mina kläder är ett gissel, beställde mina första mammabyxor häromdagen.
Halvvägs in så är det dags, tycker jag!

Nu ska jag äta upp blodpuddingen och lindra halsen lite. Puss på er ;)

Inga kommentarer: