onsdag, september 1

Länge leve mobila bredbandet

För annars hade jag kreverat om jag varit utan internet i 14 dagar. Gaah.


Ja, nu har vi alltså flyttat. Och vilken flytt sen!

Numera bor vi i Johannedal, i en trea med egen ingång och uteplats. Tvättstugan bredvid och birsta inom fem minuters bilväg. Hähä.

Pga internet-fördröjningen har jag inte kunnat blogga, men det vete sjutton om jag orkat i alla fall. Fredagens flytt tog 4,5 timmar och det tack vare 7 grabbar som ställde upp hela vägen. De var underbara!
Sedan gick hela lördag och söndag åt att gräva fram möbler, pinaler och annat ytterst nödvändigt för att kunna bo samtidigt som vi röjde i lägenheten.

Hade inte min vän Linda svängt förbi på lördagen och hjälpt mig lyfta och städa hade jag nog fått ett mindre sammanbrott =)

Strax efter flytten blev jag krasslig och har inte gjort så många knop, inte ens varit till förbi hästarna på tre dagar. Det var mycket att ta igen och det började jag med igår, med en liten svängom i skogen med Oke.

Thomas har lagt in veto mot allt mitt tvättande, jag har den visionen att jag vill att kläder, filtar, mattor etc ska vara RENT innan vi börjar använda dem. Nu efter att ha börjat med de första kartongerna vädjar han att jag ska lugna mig, då vi drunknar i upphängda tyger härinne.
Jaja, jag ska vänta i två, kanske tre dagar då! =)

I övrigt börjar det arta sig härinne och denna vecka jobbar jag 6 av 7 dagar. Sedan blir det tyvärr mindre av den varan, så jag kommer skrutta hemma och baka bullar för att få dagarna att gå.

Om ni trodde ni skulle få se bilder från lägenheten kan ni glömma det!
Inte förrän det är klart, vilket kan vara en bit dit.

Snart är det dags för en riktig IKEA-runda för de roliga inköpen och den sista touchen av vår inredning =P
Hittills har vi bara trasslat oss runt för att köpa krokar, duschdraperi, lampor och andra tråkiga saker...

Nu är klockan 9 på morgonen och jag ska sätta igång med städning!

Det är strålande sol ute så min enda lediga dag var en bra vald sådan =)

Psst!: är i vecka 17 nu!

Inga kommentarer: