måndag, september 20

Vad hände sen?

Vi tog en hääärlig sovmorgon idag. Valvakan blev klar vid midnatt och alla intervjuer efteråt var rätt intressanta så det blev en sen kväll för oss.
Tv i sovrummet är grymt bra trots allt- jag måste ändra mig på den punkten. Tur jag lät Thomas övertala mig =)

Nåja, så valet igår gick väl sådär?
Det jag är riktigt glad över är att miljöpartiet klev upp och blev tredje största partiet- oväntat och riktigt passande. Om de nu kunde lossa sig från sossarna och samarbeta med de blå istället skulle SD inte få samma (eventuella) inflytade som de har nu när de väl klivit in i riksdagen.

Det skrämmer mig inte att de kom in i riksdagen lika mycket som när jag ser vänsterpartiets reaktioner. Det är som Jimmie Åkesson själv säger; Bemöt argumenten, debattera, göm er inte i nåt hörn.

Det är pinsamt att halva Sverige nu gapar om "helvetet som drabbat dem", hur kall och trångsynt alla sd;are är osv.
Jag trodde vi levde i en demokrati där alla röster ska höras?

Om man nu inte gillar en viss åsikt, ta reda på vad som menas istället för att peka finger och skrika rasist.
Det finns inget värre i det här landet än att kallas just rasist, i våra egna ögon.

Nåja, jag hade en rätt lång dröm inatt att jag var Sverigedemokraternas nya språkrör(!)
All politik satte sig slutligen i huvudet på mig, på ett knasigt sätt =)

Ingen mer politik i bloggen nu!

Jag var ut på en snägden-tur med Oke idag, benen känns som spaghetti men magen gillar det!

Imorgon lånar vi en annan Santa Fe, den vi hade i helgen var inte tillräckligt fräsch bland annat. Så är nästa lika bra som den låter kan vi slutligen ha två bilar- för det behövs.

Nu jobbar gubben på giffarnas hemmamatch och efter det drar vi iväg och tittar på innebandy. Sport sport sport =)

Varje dag/kväll är bokad de kommande veckorna och jag gör mitt bästa att ändå klämma in en kompismiddag härhemma som jag vill ha så snart som möjligt.
Jag trodde att jag skulle ha en lugn och soft höst, gravid och allt- men det är så mycket vi vill hinna göra.
Älskar att ha mycket att göra!

Får se hur jag uttrycker mig om några kilon =)

Ska baka lite croissanter så vi har nåt att ta med ikväll, hejhopp!

Inga kommentarer: