onsdag, oktober 13

Vecka 23; Nu kan du börja känna av sammandragningar- livmodern drar sig samman och magen blir hård som sten. Stress kan utlösa att de kommer ofta och är smärtsamma, tänk på att dra ner tempot och lyssna på kroppen!
Kanske upptäcker du att du blivit mer tankspridd och glömsk än vanligt, det är dina graviditetshormoner som spelar dig ett spratt.

Många känner av halsbränna nu.
Barnet är 20cm långt och väger 500 gram- som ett paket smör.
Bebisens bukspottkörtel bildas, den producerar insulin som behövs för blodsockerbalansen.
Naglarna är fulländade och ögonfransarna är synliga.


Åh, den där halsbrännan har jag känt av mer än väl.
Påfund ifrån helvetet!
Jag kan bli helt utslagen av den, men den försvinner lika fort som den kommer som tur är.
Annars känner jag mer av sparkar som blir starkare för var dag, tror ibland att den lille är arg på mig eller nåt.

Glömskan har kommit över mig helt, har skämt ut mig både hemma och på jobbet med min virrighet, men jag skrattar bara bort det och skyller på magen.
Funkar än så länge! =)

Inga kommentarer: