tisdag, november 9

Även tjockisar får bada

Det var -6 imorse när jag satte mig i bilen och for iväg.
Klockan var innan 7 och jag har spenderat morgonen i stallet, gått inochut, matat, mockat, sopat, städat, fyllt på vatten, fyllt på mat och tagit två kakor som låg i "fikarummet".
Ja, det vanliga alltså. Jobbigt och lång tid tar det när kylan slår på tyvärr, jag knatar på som en gammal gumma i för stora kläder och hala skor =)

Väl hemma igen var man frusen och luktade ladugård så jag studsade ner i badkaret.
Vänta, byt ut ordet "studsa" mot "kröp". Den dagen jag studsar vill jag gärna se med egna ögon..

Det var hur skönt som helst, jag kunde legat kvar där än om det inte vore för att jag blev så sömnig. Den idén kändes lockande, tro mig, men inte så smart i längden.

Det är snöoväder neröver Sverige just nu, kan någon hjälpa till att få snön hit också?
Imorgon hör jag det ryktas om att det kommer, jag vill verkligen ha lite vinter nu så jag håller tummarna!

Nu ska jag leka lite med vilden, han har vaknat och gapar efter mig.
Suck. =)

På återseende!

Inga kommentarer: