fredag, november 19

Vi ska flytta!

Thomas gjorde sin sista dag på jobbet idag.
Han fick några avskedspresenter; =)





en ny vän som tydligen påminner om Thomas, enligt hans kollegor.
Haha
!

Ett par böcker och presentkort på IKEA fick vi också, det gillas!

Från måndag och två veckor framåt ska Thomas vara i Karlstad, inlärning på hög nivå gäller!
Jag åker ner dit den 1a december och hälsar på i några dagar (har ju alltid velat se den stan!) tills han är klar med upplärningen. Tillsammans bilar vi vidare till Uppsala och spenderar helgen där, med vänner och familj- samt för oss själva för att lära känna stan!

Vi ska nämligen flytta till Uppsala, så snart det går helst.
Han börjar jobba direkt efter avslutad period i Karlstad och det blir veckopendling (för honom) tills vi hittar något eget.
Tyvärr har jag fått erfara att boendefrågan är knivig i den jäkla stan, så vi drar i alla kontakter vi har så gott det går.
Som tur är hjälper hans nya arbetsgivare till med ersättning för resor och boende fram tills att jag kläckt och vi boat in oss- så vi slipper oroa oss utan letar i godan ro.

Ja, tänk att det blev Uppsala av alla städer?

Som jag saknat den stan. Som jag hoppas Thomas kommer att älska den stan lika mycket som jag gör, vi har bra förutsättningar därnere!

Fram till jul jobbar jag på för fullt, det blir kämpigt med distans men vi pusslar med det vi kan så det funkar. Alla högtidsdagar är planerade, så vi vet vad vi har att se fram emot- och det känns skönt och viktigt.

Det här var ett snabbt beslut att fatta och vi har smusslat med det i lite drygt två veckor innan vi vetat hur vi skulle göra.
Men nu känns det rätt för båda och det gynnar oss enormt i längden!


Uppis, here we come! ..soon..

1 kommentar:

Syster Yster sa...

Varmt välkomna är ni, alla tre! :)