onsdag, december 22

Dan före dan före..

Sitter med en lussebulle i munnen och vilar kroppen efter en stressig dag.
Har gjort några extrapass på jobbet nu inför jul och det känns, ska ni veta.

Imorgon gör jag det längsta passet och känner mig inte så full av energi =(
Har några julklappar kvar att slå in och lite annat pyssel som jag hellre hade gjort, MEN tjäna pengar är aldrig fel!
Folket som kommer är (de flesta) på bättre humör än vanligt, antar att det betyder att just DE är klara med sina julklappsinköp =)
De andra springer runt med grått hår, röda ögon och tusen kassar i nävarna för att fortsätta trängas i köpcentren...

Har inte haft ork att blogga denna vecka, trots att jag velat! Måste lägga in en uppföljning från julbordet jag åt på Eon Arena i måndags- tre dagar sen..

För ynka 80kr fick vi ett ypperligt utbud av kallt och varmt, de erbjöd mat som inte ens restaurangerna har för femhundralappen.
Jag är SÅ glad att jag inte åt ett dyrt julbord, trots allt!
Lutfisk, revbensspjäll, jansson i massor, världens godaste ris á la malta var det jag gladdes och förvånades över runt allt överdåd.
Åh.

Igår kom Johanna med lille Oliwer förbi och sa hej, vi surrade en stund och jag insåg att jag kommer bli en hönsmamma.
Han är utan tvekan en riktigt tuff kille, 11 månader och utforskar allt. Jag ser bara farorna och de vassa kanterna, fan vilken tråkig morsa jag kommer bli =)
Johanna var såklart jättelugn och Oliwer slog verkligen inte ihjäl sig.
Trots att jag har det barn-osäkraste hemmet nånsin.

Min moster och karl kom förbi mitt i bloggandet nu, de hade pakeeeeet med sig! =)
Var roligt att de fick se hur vi har det, innan vi lämnar den här lägenheten också. Vi drack kaffe och pratade ikapp oss om julen bland annat, så nu är jag kaffestinn också.

Imorgon kommer gubben min hem, räknar med att han står i hallen och tar emot med stora kramen när jag ramlar in efter jobbet. Wiiiee!

Slut på svamlet, tackochhej!

Inga kommentarer: