fredag, december 17

Storm och ve

Jag sitter och inväntar min gubbe som kommer hem om några timmar från Uppsala.
Det är snöstorm och kaos på vägarna, precis som det var sist han reste hem så det där med tajmingen kan man orda om några gånger..

Så länge inget blockerar vägarna borde det gå vägen, jag tänker i alla fall inte oroa mig förrän det är lönt.

Snön har kommit hit också- och det med råge.
Ytterdörren var trög att öppna idag, det låg flera decimeter snö ivägen (oplogat) och bilen fick jag gräva fram ur parkeringen.

Sedan ser det rätt roligt ut när man utanför mataffären måste dra den jäkla kundvagnen en bra bit i all snö. =)
Det är tungt, låter som fasiken och innan man kommit in är man genomsvettig.

Jag gjorde dessutom en snabb svängin på systembolaget för att köpa öl till Thomas- och ja.. det ser inte så bra ut.
Folk stirrade på den gravida tjejen som köper alkohol, hur kan hon??
Säger jag att "det är till någon annan" låter det väl snarare som att jag langar, så jag låtsades som att det regnade istället. Snöade..

Smulan börjar bli mer efterhängsen nu, hon vill gärna vara i samma rum som mig och titta på vad jag gör.
Eller varför inte lägga sig på rygg och rulla runt över hela tidningen som jag läser =)
Hon är jättemysig i varje fall!



totalt bländad

Nu ska jag vila framför tvn en stund, trevlig helg på er!!

Inga kommentarer: