måndag, maj 2

Hej maj

Emilia och jag gick ner till öppna förskolan imorse för att möta upp föräldragruppen.
Det var dags för träff nr 2 och nu skulle vi bekanta oss med omgivningarna.. Emilia sket på sig, blev hungrig, åt, somnade, dreglade ner sig, var kinkig- kunde inte somna om.
Puh.

Vi gick efter det.

Det är trevliga mammor där, snälla ungar och förskolan var gullig med härlig personal. Men det är stor skillnad på att lära känna en förstagångsförälder och en som redan har en kull ungar.
Härute på landet har de kullar.

Sen på det känner alla redan varandra, så de surrade på om den gångna helgen och diverse åkommor deras ungar dragit på sig. Jidder, jidder.
Kände inte att jag hade så mycket att hämta denna gång, så vi drog hem som sagt och Emilia kom till ro direkt väl hemma.
Det blir garanterat roligare nästa gång, då ska vi lära oss babymassage!

Nu har jag plöjt golven med dammsugaren, fått i mig en hel del kaffe, städat lite mer och jag har precis vilat röven på stolen och knaprar på naturgodis.
Läser på facebook att det snöar i norr?
Jösses, jag som packat ner allt i vinterväg härhemma =)

Helgen var mysig i alla fall!
Det blev varken Uppsala eller forsränning på valborg, då Thomas var tvungen att jobba. Vi gick istället ner till den lokala brasan vid herrgårdsdammen här i Österbybruk och frös lite.
Igår kväll blev vi bjudna på grillat hemma hos syster- och åh så gott det var!
Vi fick dessutom med oss ett set utemöbler som jag trånat efter, så nu står de här hos oss och passar in jättebra.
Mysfaktorn höjdes direkt några snäpp, ska ni veta =)
Jaa, lägger upp bilder framöver såklart också.

Jag har gjort mina två första uppdrag, lämnade in den sista igår kväll precis vid min deadline. Nu kan jag pusta ut lite och i fortsättningen inte vara ute i sista minuten!!
Thomas är jättegullig som sitter och lyssnar på mina texter, hjälper mig med tekniken (jag är ett miffo uppenbarligen) och avlastar mig med Emilia när jag knåpar på för fullt de få stunder jag har över.
Han är guld värd!

Nu är det måndag och ny månad, nedräkningen till Vår Ruset är i full gång (26e maj, pepp pepp!) och imorgon MÅSTE jag med andra ord åka och träna. En veckas uppehåll är nog, nu har jag bestämt mig att jag blivit frisk.

Sådär, nu har jag vilat nog. Ha en bra första vår-vecka på er =)



tittut

Inga kommentarer: