söndag, maj 8

Hej

Vi leker sommarlov här hemma. 22+ och vår uteplats blommar, värmer och är inbjudande ljummen om kvällarna.
Hela familjen (ja vi tre alltså..) åkte ner till Aspbobadet lite tidigare idag för att känna på det härliga vattnet. Det är ett riktigt smultronställe, ett äldre par badade redan när vi kom dit.
Nästa gång ska jag också kliva ner!

Igår kväll kom två kompisar till Thomas hem till oss för att umgås och grilla lite. Vi ordnade mat för ett helt kompani, Emilia var på tokcharmigt humör (hon gillar att få sällskap av karlar) och vi hade en trevlig kväll ute och framför tvn.
Jag fick sovmorgon imorse och känner mig ruskigt mycket piggare tack vare det.

Nu har vi bänkat oss framför hockeyn på tv, det är VM och pågår en vecka till.
Mycket hockey är det, jösses.
Vi har återigen köpt bingolotter och ikväll ska lillgumman veckobadas. Jag är äntligen frisk och har börjat jogga om kvällarna igen, för snart är det dags att komma igång på riktigt! Nästa torsdag ska jag klara av 5 km utan avbrott, två veckor efter det är det dags att springa Vår Ruset.
Så ni ser, jag har en rätt tight deadline att komma i form på.

Vad mer då?
Vi åker upp till Sundsvall om två veckor och stannar i fyra dagar. Ska bli mysigt att bo på hotell =P

Tittade för övrigt på reprisen av "Kvällen är din" där jag hade fått tag i publikbiljetter. Tråkigt nog krockade det med min magnetröntgen, så jag kom aldrig iväg. Det visade sig att Josh Groban var i Sverige och sjöng duett med en gullig 13-årig tjej på scenen som såklart var i chock.
Jag bitter? Näääe. Inte alls...
Den 23e september får jag äntligen se honom live, men det är då fasiken vad långt bort det är!

Näe, nu är det nog med bloggande. Hejsvej!

Inga kommentarer: