tisdag, maj 24

Idag är det vansinnig storm ute -vissa stunder- så jag och gumman fick skynda oss ute på byn. Vi gick in till SeKunden, där de säljer begagnade barnkläder genom kommunen. Vilka gulliga människor som jobbar där, vi stod en bra stund och bara surrade om allt och inget.
Emilia behövde några pyjamaser och byxor, så det var smidigt att jag slapp åka ner till Uppsala och leta.
Billigt var det också!


Den här fina symaskinen har jag fått hem;



Den tillhörde min mormor och nu ska den få en bra plats hemma hos oss. Letar böcker om att sy barnkläder nu, vore roligt att göra en liten klänning till Emilia.

Det blev ingen skivstång ikväll, då schemat krockar för mig och Thomas. Om två dagar är det Vår Ruset och igår sprang jag på rätt bra faktiskt! Ikväll får jag springa lite extra som kompensation för den uteblivna träningen- sen har vi ju faktiskt en stång med vikter hemma också. Den använder jag med jämna mellanrum, vilket vill säga lite nu och då.

Dags att kliva upp en stund, solen har helt plötsligt kommit fram så mamma ska sola lite!

Tjing

1 kommentar:

Ida sa...

Hej hopp :-) Kul att läsa bloggen och veta att ni haft det bra sista dagarna med ditten och datten. Hade sett fram emot att se dig och lillan idag på jobbet men förstår att det blev lite knas för er att få ihop det. Hörde att ni missade simmet i söndags men att ni skulle ta igen det på fredag så "på med badmössan ba" hihi, blir nog skoj. Håller även tummen för dig att det blir bra väder på Torsdag på VårRuset samt att du springer i mål och blir nöjd över din prestation! Sköt om er där hemma så ses vi när vi ses. Kramar och hälsningar från Ida!