söndag, maj 29

Söndagssim

Min gubbe blev dundersjuk imorse (han kanske blev knäckt av att spendera den med mini?) och jag förvisade honom till sovrummet när jag insåg hur ynklig han faktiskt var.
En eloge till honom som ändå under förmiddagen tog ut Emilia i vagnen på en promenad. trots att han inte hade någon kraft.

Jag valde att åka själv med Emilia ner till Uppsala och babysimma, efter noga övervägande. Vi hade nämligen varit där i fredags på återsim för den missade lektionen förra söndagen och det gick inte så bra. Hon var ledsen och upprörd mest hela tiden så vi avbröt lektionen och åkte hem.
Nu idag förstod jag att det skulle bli kämpigare att ta hand om allt själv, men samtidigt vill jag inte missa fler tider. Så det fick gå som det ville, prova skulle vi göra!
Som tur var så var Emilia en pärla rakt igenom. Jag vände och vred på henne i vattnet, sjöng och plaskade och höll på... hon gick med på det mesta och gurglade sött när mamma gjorde bubblor i vattnet.
Vår grupp har en lugnare ljudnivå och vi gör saker i egen takt, som såklart påverkar.
Nästa söndag är det ingen simning pga kristi himmelfärd, så jag är glad att jag tvingade ut mig idag!

Jag har just gjort middag och röjt upp lite härhemma, Emilia pratar exakt hela tiden och nyss såg det ut såhär;


kan själv

Redan nu börjar man bli öveflödig =)

Nu ska jag väcka min björn i sovrummet och sen plugga lite.
Helgen går lika fort som vanligt..


~Kram~

Inga kommentarer: