fredag, juli 29

Äntligen helg!

Jag kommer hit en sväng och tar igen förlorad tid.



Det är full rulle om dagarna, jag varvar plugg med bebis och hem med ärenden. Dessa ärenden hela tiden!
Det är dem som tar musten ur mig, igår var jag ner till Uppsala och drog runt i flera timmar för att hitta det som behövs till på lördag. Emilia var en pärla och börjar bli en rätt van shopping-bebis. En sån som släpas in i alla affärer och får tålmodigt vänta tills mamman grävt i allt intressant som finns därinne.
Jag har tyvärr inte fått den genen överhuvudtaget. Roligt att shoppa?
Näe.

Dock hade jag flyt igår; hittade kläder, prylar och skor. I rätt färger och storlekar dessutom, jag uppskattar flyt i vardagen.
Idag städar jag inför helgen, så vi slipper göra sånt när vi är lediga.

Imorgon blir det bröllop på dagen och grillning med vänner på kvällen. Emilias moster är barnvakt och sedan slår vi följe ner till Uppsala och avrundar kvällen.
Det kan väl inte bli bättre?

Jag jagar biljetter till "Öregrund-måndag", vi har fixat barnvakt så nu ska jag bara lyckas få in oss dit också. Okej, det handlar bara om att jag ska ta mig till Östhammar... det är en bit och jag har inte riktigt tagit mig i kragen än.
Men jag ska ordna med det också! Ärenden, som sagt...

Nu ska jag baka lite och ikväll syr jag på klänningen. Blir den fin kanske den hamnar i bloggen om ett par veckor, vi får se ;)

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: