fredag, juli 1

Hej juli

Tre intensivt varma dagar är förbi och jag måste säga- tack och lov för det.
Saknar lagom ibland. Lagom är bra, lagom gör att man inte ledsnar på väderomslagen lika fort.
Så juli kan väl vara lagom blöt? .. och inte sådär blött som det förutspås vara?

Nåja, i skrivande stund ligger Emilia och leker med sina mjuka klossar. De är färgglada och skallrar lite (de har en skallra, låter nog bättre) så hon tycker de är jätteroliga!

Jag pulade ner henne i sängen bredvid Thomas imorse, så jag fick ha lite frukost och dusch ifred. När jag var klar låg de och trynade så hårt att det knappt gick att väcka dem, det såg otroligt sött ut!

Jag hade en deadline på ett arbete igår och det satt långt inne.. men klar blev jag. Det blir nog inte ett lika bra betyg denna gång, men det får jag stå för.

Det är dags att förbereda dopet och idag åkte jag ner till Uppsala och köpte inbjudningskorten. De skickas efter helgen och sen är det bara att invänta det roliga! Vi ska träffa prästen på onsdag och gå igenom programmet bland annat.

Något jag bestämt mig för efter att ha grunnat med Thomas fram och tillbaka är att jag ska själv sy hennes dopklänning. Jag vill inte köpa något opersonligt och vi har ingen dopklänning i släkten jag kan använda mig av.
Så varför inte göra det personligt?

Tanken var att jag skulle kolla tyger idag, men jag iddes inte. När Emilia är med på mina utflykter gör jag lite kortare svängar, tyvärr blir hon så trött efter en stund och det ska ju vara roligt för henne när vi är ute och flaxar.
Men vi kollade på klänningar till mig och annat fint, jag vill köpa allt som finns i affärerna nu. Allt är så fint!
Inte ett plagg kommer köpas förrän jag hittat tillbaka till min gamla form igen, den sista juli är datumet jag ska ha landat rätt i viktpendlingen!

Jag fick en kort lunch med gubben när jag var ner idag, stackarn har ju hur mycket som helst att göra inför sin semester nästa vecka. Han har så många bollar i luften att jag blir nästan avundsjuk vissa gånger. Mina historier hemifrån är inte lika spännande, haha.

Hade även chansen att sitta och fika en stund med en av Thomas adepter, gulliga Ida från jobbet ville ha matsällskap på eftermiddagen. Det är roligt att kunna surra någorlunda ifred -när Emilia är med vill hon gärna vara i centrum =)

Ja, det här med att blogga med några dagars mellanrum är hopplöst. Jag har egentligen mer att berätta, men det blir lite utdraget det här och jag vill börja med maten så Thomas får frikväll.
Hans första semester-minuter ska börja bra, hoppas tanken räknas?

Blir det inte alltför tokigt väder vill jag ta med oss alla ner till 4H-gården i Uppsala på söndag innan babysimmet börjar. Helgen kommer utöver det vara toklugn och mysig och helt underbar.

Ja just ja, ikväll måste jag visa klänningen jag beställt hem, till sommarbröllopet i juli. Ska ner och hämta den innan affären stänger- håll nu en tumme att jag kommer i den!

Nu lägger jag ner datorn en sväng och sätter igång med mina hemmafru-skills.

Hejhej

1 kommentar:

Ida sa...

Hej! Kul att jag fick vara med på en rad, känns smickrande :-)Det var supermysigt att luncha med dig/er, fast tiden rullar på för fort när man har trevligt.

Är supernyfiken på klänningen så väntar ivrigt på bild och ytterligare info! Vilken 4H-gård hade ni tänkt kika på, jag tycker Årstas 4H är mycket mysigare än den i Gränby, men det är nog för att jag är uppväxt här i Årsta/Salabacke och tillbringat mycket tid från barndomen där :-) Sov gott sen! Snart kastar jag in handduken, natti! Kramar!