söndag, juli 3

Nuså. Jag har packat ner det sista inbjudningskortet i sitt kuvert och dubbelkollat så ingen har blivit glömd i vår släktlista.
Efter lite pyssel med klipp och klister är jag klar, vi var tvungna att stanna förbi på Thomas jobb och printa också, för min printer... ja den har treårs-trots eller nåt. Den funkar bara när den känner för det.

Jag fick sovmorgon till 12 idag, det är helt galet vad jag kan sova när jag får!
Vädret har varit rätt tråkigt idag så vi höll oss hemma tills det var dags att babysimma med Emilia nere i Uppsala, för sista gången i sommar.
Vi ska fortsätta i höst och jag är peppad att komma igång igen!

På vägen hem efter Uppsalatrippen såg jag att mitt uppdrag blivit rättat, blev väldigt förvånad och glad att jag fått högsta betyg! Det trodde jag verkligen inte, men jag passade på att läsa igenom texterna igen och nu med lite distans till mitt jobb så behöver jag inte skämmas trots allt.
Det kanske bara är så att det är svårt att lämna in hur mycket man än finputsar på det?
Det kan vara pga snälla, sommartrötta lärare också för mejlet jag fick hade kommit 02.41 inatt. Ja, jag struntar i vilket- tack för betyget. Haha =)

Imorgon drar jag ner till Uppsala på egen hand för att köpa lite tyger till Emilias dopklänning. Sen om jag orkar med så är jag väldigt sugen på att baka en banan-cheesecake som jag hittade i Buffés nya recepttidning. Egentligen har jag kikat på den i några dagar, men inte hunnit med mig riktigt så eftersom jag får systersbesök imorgon kväll kan det vara en tillräcklig ursäkt att sätta igång.
Jag gillar hur jag tänker =)

Förutom det ska vi bara packa iordning oss.. vi far på tisdag och blir borta så länge vi orkar, så det kräver ju lite tanke i förberedelserna.

Just nu har jag kola i skallen och vill bara sätta mig mjukt och äta jordgubbarna vi köpte med hem ikväll.

Hoppas er helg varit mysig och så laddar vi inför en ny rolig vecka!

Kram och kläm

Inga kommentarer: