torsdag, december 22

Vintersolståndet

Jag tar igen mig vid köksbordet med en spetsad kaffe bredvid mig. Emilia har gnuggat ner sig i sin säng och sover sin tupplur och jag tampas med tvätten.

Vi har två tvättstugerum att välja mellan och jag hade ren tur att det fanns en enstaka tid kvar innan jul. "Vecko-tvättrummet".
Det innebär enkelt att det finns en maskin. EN maskin.
Vi har inte tvättat sen vi flyttade hit för två veckor sedan, så nu utnyttjar jag min 3,5 timmes tvättid så gott det går =)

Tanken är att dra ner på stan med Emilia i vagnen i eftermiddag, behöver kolla på nånting fint att ha på mig till jul. Jag tvivlar på att jag kommer vara på humör för det, när det börjar mörkna blir jag inte alls intresserad av att knalla runt ute.
Alternativet att ta på mig "någon gammal trasa" är inte heller lockande...

Väldigt luftiga ilands-problem idag, men det är skönt att de är så små.

Imorgon runt lunch åker vi upp till Sundsvall i varsin bil, fullpackade med julklappar och Emilia-grejer. Dagarna börjar bli mer fyllda av planer än jag först trodde och det är roligt!
Det tråkiga är att jag inte kommer få dagarna lediga tillsammans med Thomas, men det tar vi igen på nyår!

Jag satt och skummade igenom gamla bilder på Emilia och fnissade lite, hon är underbart fotogenisk vissa gånger;






Igår var bvc här och hälsade på, två st mysiga barnmorskor är de och jag tycker de är underbara med Emilia. Emilia som för övrigt kommunicerar genom att skrika nuförtiden. De tyckte hon var bedårande i sitt skrik de första två minuterna- sen nämnde de inget efter det. Jag förutsätter att deras öron blöder ännu.

Dan före dan före dopparedan. Härligt!

Trevlig torsdag!

Inga kommentarer: