söndag, januari 29

Jönköping tur och retur

Nu har jag kört mycket bil!



I fredags kom Linda hem till oss och sov över. Vi laddade med tacos och massa annat gott, Emilia lekte och stojade med oss allihopa och vi åt tills vi mådde illa.
På lördag morgon packade vi klart bilen och drog ner till Stockholm för att hyra 1700-tals dräkt till festen.
Vi blev klar inom timmen utan problem och hade vi även fyllt på med bilgodis och vin till festen. =)
Jag hittade både in och ut ur Stockholm, bara den grejen är rätt bra.

Raka vägen ner till Jönköping (med en toapaus) och incheckning på hotellet. Vi hann gå ut en sväng på stan för att köpa hårgrejer och käka middag innan vi bytte om och gick till lokalen.
Observera att vi promenerade. Utklädda.
Jag totalvägrade gå genom lobbyn på hotellet så vi smög ut genom garaget men nog fasiken var vi tvungen att visa oss på stan för det!

Vi kom i stora klänningar, ansiktsmasker och vinterjackor på det. Det skar sig lite då två 1700-tals damer osäkert vinglade på stan med varsin systemkasse i handen. Osäkra för att vi inte var helt hundra på vart festen höll till =)

Det var i alla fall väldigt trevligt och maskeradfester är toppen!

Vi fick en härlig sovmorgon med hotellfrukost, så jag har verkligen fått vila den här helgen. Thomas är kvar i Sundsvall till imorgon så ikväll är det bara jag hemma. Det skulle egentligen komma en liten Konstapel Kask, men han kommer också imorgon.
Mer än så säger jag inte just nu, men vi kommer utöka familjen temporärt =)

Nu är jag helt färdig för den här helgen, så tack och hej så länge

Inga kommentarer: