lördag, mars 10

Lördag= mellofinal

Men det var inte allt denna dag innehöll.

Just nu är det sen lördag kväll och allt är över. Vi är jättetrötta och nöjda över vår första familjedag tillsammans på länge. Och imorgon kommer en till!
Det höll på att bli jobb i helgen för antingen mig eller Thomas, folk på mitt jobb ville byta- jag velade- men till slut höll jag fast vid att NEJ! Jag behöver verkligen den här helgen. Skönt att jag stod på mig med facit i hand.

Jag fick sovmorgon idag till råga på allt. Vi började dagen med att knata ner till Almtunakyrkan och kolla in barnklädesmarknaden, där köpte vi en full ikea-kasse med vår- och sommarkläder till Emilia. Det fanns inte så roliga leksaker där och jag tycker det är lite äckligt med begagnade leksaker.. det var varmt, svettigt och trångt så Thomas lekte med Emilia på avstånd medan jag stångades med de andra tjur.. mammorna. Såklart hann Emilia charma en hel drös när hon höll på och jamsade runt =)

Sedan blev det en sväng på affären och bolaget, fina Torgkassen är alltid trevlig att besöka med goa gamla kollegor. Som alltid!
Det tar en stund att handla när man går där, det blir en del surr men desto trevligare är det!

Imorgon kommer det en ny kisse till oss äntligen. En liten herre på ca 3år som heter Eusubio. Säg det fort 10 gånger om ni kan.
Han kommer kallas Katten härhemma. Precis som den andra katten blev..

Jag och Emilia åker upp till Björklinge imorgon över lunch, det blev uppskjutet från idag men vi är lika taggade för det. Så får pappa lite ensamtid med Eus.. katten och kanske får vila lite. Pappa behöver vila.

Vad mer som väntas imorgon vet jag inte mer än att vi ska umgås och kela lite tillsammans alla fyra. Helgerna är heliga när de kommer så sällan för oss, jag ska i alla fall försöka få lite sömn nu för imorgon är det jag som kliver upp när tuppen vaknar.

Ja! Självklart är vi superglada över att Loreen vann ikväll! Jag röstade på henne och Molly, om jag kunnat skulle Ana Gina fått en röst hon med. Inte bara för att hon är från Sundsvall, tjejen är ju störtskön.

Med det säger vi tack och god natt- och trevlig helg därute!

Inga kommentarer: