söndag, augusti 5

Den här helgen försvann i en blinkning, känner jag nu när jag sätter mig ner vid datorn söndag kväll.


Mina vader spänner, benen ömmar och jag är stel.

Det kan bero på att jag från ingenstans börjat cykla överallt vart jag än ska.
Eller att jag latat mig under semestern såpass att kroppen tar stryk av några timmars jobbslit på golvet.
Möjligtvis kan det bero på att den här gamla kroppen studsade runt på dansgolvet igår kväll, det var väldigt trevligt minsann!

Igår överraskade jag och några tjejer min kära syster och drog iväg henne på möhippa.
Det blev en massa roligheter på dagen och vi avslutade med god middag på Tavernan och en kväll på Flustret.
Jag sov max 3 timmar innan det var dags att kliva upp och jobba igen, men det var klart värt det!
Det gör jag lätt om ;)

Lite släkt kom ner till Uppsala och hälsade på för några dagar sedan och vad kul det var att träffa mina tokiga släktingar!
Vi fikade och byggde paviljong, fikade lite till och pratade bröllop. Sedan är det roligt att höra vad ett gäng norrlänningar hittar på när de hittar vägen ner till Stockholm och hänger i några dagar.

Emilia sover borta ända till torsdag och det är galet länge, men imorgon är en häftig dag för henne.
Dagen som jag tjatat om i den här bloggen bra länge nu och som jag även tjatat om att jag missar-
Hennes första dag på förskolan!

I och för sig räknas det kanske inte när en förälder är med hela dagen, men på fredag ska jag lämna av henne och då ska hon vara själv heeeeeela dagen.
Så egentligen missar jag ingenting!
Kläder och skor är grejade inför starten och om några veckor ska jag gå på barnloppis och fixa det sista inför vintern.

Imorgon och tre dagar fram ska jag vara uppställd på jobbet från ca 06.00 och jag försöker peppa mig inför att kliva upp innan ens Emilia skulle välja att vakna.

Nu ska jag ut och kvällsspringa lite, något jag gjort sedan mitten på juli och kommer fortsätta med!
Nystart och allt...

Hej då gamla vecka och in med den nya nån gång!

Inga kommentarer: