måndag, december 10

Andra veckan

Missade nästan andra advent igår, om man räknar in mysfaktorn.




Jobbade hela dagen till stängning igår och helgen försvann i ett nafs. Men det var en väldigt fin och solig dag igår, inte så ohämmat kallt som vi haft det senaste dagarna.
Det såg jag från insidan, hehe.
Vi höll oss inne och bara mös igår, Emilia har varit sjuk och lite klängig så jag har anpassat mig till att vara soffpotatis med henne.

Ja, Emilia var med mig i lördags kväll fast att vi egentligen gått över till varannan-vecka schema oss föräldrar emellan.
Väldigt bra för mig! =)
Thomas ville iväg och se hockey utomhus på kvällen med en kompis, så efter att jag jobbat klart lördagspasset fick jag t o m ta bilen hem med henne. Många plus med det; bil/jänta.
Marielle kom över när Emilia somnat och vi hade en vin+ost+chipskväll som sträckte sig fram till halv två på natten. Lite oplanerat men väldigt trevligt!
Kanske därav det lugna tempot på söndagen också? =)

Även nu och fram till imorgon kväll har jag bil+jänta på min lediga tid och jag kunde inte vara mer nöjd såklart. Jag får chans att göra ärenden utan att cykla i kylan och sparar tid på det samtidigt. Emilia får ju träffa pappa sin imorgon kväll igen så det blir inte ett så långt avbrott för henne. Det är lite samma som det brukar vara trots våra nya rutiner =)

Vet inte egentligen vad jag gjort i veckan som gått sen sist jag bloggade, förutom all härlig snö som ligger kvar så är det mest förberedelser inför jul som kommit igång. Köpte några apelsiner med nejlikor som ska hängas upp ikväll. Fixade lite kristyr till pepparkakorna som ska dekoreras.
Mycket smått...

Ikea blir det definitivt idag, har fått några presentkort som jag ska lägga på möbler till Emilias rum.
Jaga en ny vinterjacka, skor till Emilia fortfarande..
Sova lite.

Det här blir en bra dag.

På fredag reser jag upp med Emilia till Sundsvall. Det bestämdes i helgen och jag ser fram emot det med stor glädje! Det är lika bra att jag inte lägger upp några planer, vi får skjuts upp men har ingen bil att ha under tiden, så våra dagar kommer nog mest spenderas i snödrivorna.

Jag har tänt några ljus och äter frukost i köket, men fryser nåt så otroligt.
I februari byts fönstren ut och balkongen byggs om, jag förstår en sån här kall dag varför min hyresvärd vill renovera om allt. Det går inte i längden att ha dessa ofunktionella lägenheter som äter upp energin.

Nej, nu går jag och klär på mig tjocksockarna- burr!

Trevlig andra julvecka på er =)

Inga kommentarer: