måndag, augusti 5

Hej

Min Emilia- helg tog musten ur min stjärna tyvärr.
Ikväll har hon legat och hostat och varit ömsom kall och varm i kroppen, imorgon får det visa sig om vi stannar hemma eller åker till våra respektive dagisplatser.

Det har varit fullt upp och väldigt varmt för oss- sommarens varmaste dag i lördags och söndagen kändes inte särskilt svalkande den heller. Emilias mormor kom ner till Uppsala i fredags så vi tillsammans med syrran +familj har hängt på Fjällnora-badet, badat hemma hos syrran i deras nya (barn)pool, åkt till Furuvik och i övrig flängt en del.

Det var barnloppis i lördags utanför mitt jobb också. Hettan fick oss att pinna på och jag fick endast hem en halv ikea-kasse- men det var fina kläder!
Mycket nöjd, särskilt som jag får hem ett avsevärt större paket med kläder nästa helg. Nu planerar jag för höstgarderoberna och det behövs alltid mer kläder än vad man tror. I alla fall om man planerar för två hem och extra uppsättning till dagis på allt.
Det är roligt! Tro nu inte att jag gnäller på att jag ordnar till flera.
Det är bäst jag förtydligar mitt skrivande numera så det tolkas på rätt sätt.

Idag jobbade jag ynka fyra timmar, så Emilia och jag hann hänga med kissen lite längre- jag är kattvakt fortfarande och fram till lördag. Så väl dags när vi börjar bli bra buddies alla tre =)
Emilia har stenkoll på rutinerna- hon ska mata och städa lådan och kasta leksaksråttan och sopa golvet.
Jag får INTE hjälpa till, enligt henne i alla fall.

Har en del charmiga bilder från i helgen- men nu är faktiskt klockan lite väl nära midnatt och jag ska upp 5.30.
När man når en viss ålder så behöver man inte mer än 6h sömn, right?

Nåja, har planerat kommande helgen utöver jobbet och några ölkvällar blir det innan lördag. På söndag ska vi på cirkus!
DET ska bli roligt!

Nu sätter jag punkt på helgrapporteringen, hoppas ni alla mår bra och fått ut det mesta av er helg.
Det har vi verkligen fått =)

Tjing


Inga kommentarer: