måndag, november 11

Lite nytt och en del gammalt?

Nu slår jag mig ner i mitt nya kök och lägger ögonen på datorn en stund. Jag kommer ikapp med min flytt och om någon vecka kommer jag trivas bra här, känner jag!
Emilia var hemma hos mig förra veckan, så då lägger jag flyttpysslet på sidan om och ägnar mig åt henne istället. Nu är det dags fixa det sista och det kliar i fingrarna på mig!

Vad har vi gjort på sistone då?;
När det är Fars Dag ska vi fira ordentligt! Emilia ska få in i ryggmärgen att föräldrarna ska hyllas ;)
Här bakade hon jordens sötaste kärleksmums med mer socker i än något ni kan föreställa er.



Gårdagens kvällsfika- vilken pussmun!



Emilia sliter ut sin fina cykel och gillade sitt rosa hår efter att ha varit hos frisören!

Den här synen möter mig numera när jag kommer hem.
Härligt   =)


Jämfört med första året som mamma så är jag rätt usel på att ta bilder på Emilia numera. Jag var tvungen att gräva fram lite "gamla" bilder, men de är inte längre än någon månad i alla fall. Apropå bilder ska jag gräva ordentligt, nya ramar ska sättas upp i vardagsrummet och mapparna på datorn behöver komma iordning. Urrk.

Vet inte hur jag ska beskriva november såhär långt.. Lite vab, lite vardag och slentrian, stress, pussel med fan och hans moster (dvs ALLT) och några roliga saker att se fram emot. Inventering nästa måndag t ex. HA.

Nä, men vi ska iväg på en rolig personalfest snart, jag drar hem lite folk hit, ska upp till Sundsvall och Emilia och jag ska ut på lite äventyr. Vi gillar sånt!
Börjar komma i fas och börjar gilla livet. Vissa dagar tror folk att jag har glädjefnatt, men det dalar ibland.
Lite som blodsockret går uppochner, så är min sinnesstämning. =) Inte att förväxla med humöret!

Jag har i alla fall gått upp sex kilo, vilket är grymt bra! Byxorna har blivit lite trånga igen och jag kunde inte vara gladare, nu håller jag på att träna ihop kroppen så det sitter bättre =)

Nej, imorgon ska jag upp och köra extra på jobbet. sen kommer Emilia tillbaka hit i tre dagar!
Det blir i alla fall en bra start på veckan =)

Tjipp



Inga kommentarer: