måndag, januari 27

Vad är väl en bal på slottet?

En kväll på slottet där folk var uppklädda till tänderna.
Stämningen gick att ta på- lättnad, stolthet, glädje blandat med ett nu festar vi-jädrar anamma.

Ett liveband varvade mellan bugg, vals och alternativ styrdans. Väl in mot midnatt slog högtalarna om till Fronda "vi rullar fram" anno 2006. Ha!

Det var en kul kväll, en som inte alls slutade senast 2 som jag lovat mig själv utan närmare 4.

Vi firade av Maja som tog veterinär-examen och det gjorde även alla andras släktingar, vänner och löst folk. Att säga att det var blandade åldrar är att ta i underkant.

Jag fick hem Emilia redan i söndags, mådde bra tack och lov- och vi lekte ute tills mörkret kom. Imorse väckte hon mig kl 4 för att krypa ner bredvid och väckte mig igen halv sju för att "killa lite".
Hon är sjukt underbar och lätt att hantera. Trotsen har gått ner en period och det är kanske pga att om hon gör nåt dumt hamnar hon på rummet och får komma ut när hon sagt förlåt.
Jag fick höra "kaaaan inte"
"kaaaan inte säga fö-lååt"
ett par gånger men nu går det bra!

Imorgon fyller moster år och på onsdag får Emilia hänga med Mari-nari-nell på kvällen för jag ska se Maggio :)

Nej, nu skriker lägenheten efter sanering efter vårt dagliga härjande.

Hejsålänge!

Inga kommentarer: