söndag, januari 13

Facebook-terrorister!

Även jag tänker blogga lite om fenomenet Facebook.. även fast jag bitit mig i tungan några gånger och försökt att låta bli.
Det är en rätt kul sajt för oss som har vänner i andra städer och inte hörs av på andra bekväma sätt. Sedan finns det dem som missbrukar funktionerna..
Jag har tagit bort några "vänner" som gav mig 10-15 skitmail om dagen från Facebook. Först kommer irritationen, sedan börjar man avsky personen ifråga som inte har något bättre för sig om dagarna..
Det är det som kommer att sänka Facebook och jag har delvis tröttnat redan.

Jobbhelgen är avklarad, firade av det igår med en inflyttningsfest strax utanför stan. Riktigt trevligt, vi blev många och stämningen var på topp! Syrran var bäst i vanlig ordning, haha.. det är ingen fest utan henne!
Om två veckor ska hon och gubben ha galej i deras fina lägenhet, ser man fram emot såklart.

Hoppade över krogen igår och gick direkt på efterfesten, så idag är jag tröttare än vanligt.
Kände mig inte så danssugen och det är ju ändå alltid roligast före och efter krogen.. om man inte är på röjhumör alltså. Jag sparar på det till kommande helger.

Idag har jag mest sovit och latat mig.. var ner och simmade på eftermiddan för att få bort stelheten, men den börjar bli kronisk. Om ett par år kommer jag ha samma hållning som Uffe Larsson =(

Kan avsluta med att idiotförklara mig själv som vanligt.. stressade ut i gallerian efter jag slutat jobba i fredags och hade antagligen skygglapparna på mig. Det var nämligen en dansföreställning på gång och de hade delvis spärrat av genomfarten. Jag hade fullt upp med att peta in hörlurar, klä på mig och stressa mot bussen så jag såg inte detta..
Klev med andra ord rakt in i klungan med de dansande flickorna där de gjorde sin koreografi framför leende publik. Jag kom inte ut! De höll på att dansa in i mig och det enda jag såg var förvånat folk som stirrade på mig.. hjälp!
Trasslade mig ut därifrån så smidigt jag kunde men skadan var redan skedd. Alltid lika smart!
Ska sova nu och bli lite piggare, börjar bli lite krasslig ännu en gång.

Sov gott!

Inga kommentarer: