onsdag, januari 2

My December

Jag överlevde nyår! Men det var med nöd och näppe jösses.. inte för att jag på nåt sätt festade sönder mig, men tar på mig alldeles för mycket jobb ibland.

Jobbade hela nyårsafton, stressade sen hem för att göra mig iordning för fin nyårsmiddag. Det var jättemysigt, roligt folk och det var sprallig stämning kvällen igenom. Två australiensare höll vårt humör på topp med deras tokiga historier! Självklart ska jag efter nån timma sitta och prata med deras accent och låta käften gå, fast så gjorde alla iofs.. fick för övrigt höra att jag tydligen varit bra kaxig mot australiensarna under en bastuträff som var för några veckor sen.. men vem skulle inte bli det efter några öl? Hehe.. Nu senast fick jag konstaterat att "you actually are´nt such a bitch"... Hmmm
Lite halvkul (nåja) var det att åka till jobbet halv sju på nyårsdan och se vilka som klev på bussen och varit på bortamatch- uppklädda och slitna.. roligare än så får man inte när man är toffel och hör hur andra festar istället för en själv! Det enda nyårslöfte jag borde avgett var att vara ledig nästa nyår, nu har jag jobbat flera år i rad!
Har i alla fall ändrat om lite i bloggen, försöker ge en from sida av mig själv.. Börja året med lite positiv anda och allt det där! =)

Det jag ser fram emot med ett störttjut är inventeringen imorgon bitti
-starten går kl 05.00!!! Jag blev erbjuden att låna en cykel om inte bussen existerar vid den tiden. Det skulle just vara en vacker syn, ett cyklande lik! Tack, men nej tack.

Annars är det hockeyresa på gång, jag ska bli Timråpatriot för en helg. Vi har planerat det i några månader och nu är det bara två veckor kvar, kuuuul! I planen ingår hotell, middag och ett taggat Timrålag som jag ska heja mig blå över.

Nu blir det glass, plask i badkaret och sen får Lucas släpa ner mig i sängen och stoppa om mig.
Kramkram

Inga kommentarer: