söndag, juli 27

Semester 2/3 snipp snapp slut

Känns lite märkligt, min ledighet har varat i två veckor men det känns som mindre än en.
De senaste dagarna har verkligen tagit musten ur mig, jag har något skit i kroppen som ligger och skräpar.. den här värmen är underbar men samtidigt så uttröttande. Blir helt slö i kropp&knopp, men solen ska ju tas tillvara på ändå. Suck.

Det har blivit några ölkvällar ute på stan med kompisar för att fira att man ens klarat sig igenom dan.. det är väl ett av höjdpunkterna på sommaren.
Ljumma kvällar, roligt sällskap och en kall öl!
Ser fram emot nästa vecka jättemycket, åker upp till rötterna och ska försöka hinna träffa en massa kompisar =)
Fick just ett problem som stavas Lucas.. han vill (måste) ju med och nu har såklart mamma kattvärd fått vattenskada hos sig. Dubbelsuck!
Har inte lyckats fixa något alternativ, men att lämna honom hemma går ju inte heller. Dumma nöt som måste knäckas, alltid är det något som strular så nära inpå.
Orkar inte oroa mig för det mer, sånt där brukar kunna lösa sig utan att man får stressmage.

Var iväg till Emma igårkväll och firade hennes nya lya + att hon fyller år. Det var en rolig, svettig skara som trängde ihop sig i lägenheten och bjöd på partystämning! Hade en helkul förfest, sen drog vi ut på stan och försökte att inte smälta bort på dansgolvet.
Helt sjukt att man inte fick värmeslag, hela stan kokar även på nätterna nu. Men det var trångt på många ställen och herrejösses vad folk kan festa till det när de får lön.

Håller på att tråktvätta nu, blir en aning piggare på kvällen när det är svalt.
Men markarbete kan vara så trist ibland.. eller inte ibland. Jämt.

Jaja, här kommer lite bilder från igår!


födelsedagsbarnet!

Här sitter vi och trängs på balkongen, sådär lagom svettiga.
Totalt var det ca 15 pers därute, kan man inte tro kanske!
Resten fick snällt hänga inne..

Varma, men glada!


Jaja, nu ska jag ner och fortsätta min plikt.. ska jobba på att bli frisk, pigg och glad också.

Hoppas era sommardagar varit härliga!

2 kommentarer:

Micke K sa...

varma och glada:) du e verkligen så söt ;)

Anonym sa...

Ja de är ju jobbit när stan och ölen ropar på en sådär jag vet hur de känns. När de gäller slutet på ledigheten så kommer de ju något annat sedan som inte går av för hacker iaf och de är väl tur de