onsdag, augusti 13

En uppdatering som heter duga

Bloggtorkan bet tag i mig nu när jag kommit från semestern.
Jag skyller på långa dar, lite sömn och inga vettiga skandaler att skriva om.. eller som jag törs skriva om =P

Har heller ingen ork att vara social, igår t ex bangade jag en öl utanför musikens hus- vilket jag säkert hade behövt.
Inget annat verkar ändå klå min förkylning, den sitter som ett limmat plåster på mig.

Gjorde en 12-timmarsdag idag, det kändes kan jag lova! Jag misstänker att det är jag som smittat en hel del folk hos oss.. de faller som käglor en efter en och då får jag täcka deras skift.
Inte mer än rätt? Ehhm

I alla fall satte jag mig ner med min urgoa chef idag, hade en trevlig pratstund och det slutade med att vi skakade hand och var lite rörda.
Jag har nämligen sagt upp mig!

Känns väldigt konstigt fortfarande, trivs så sjukt bra med folket där och vad vi gör tillsammans. Det svåraste var att efter det samtalet gå ut och jobba med dem utan att säga ett ord, samt hela tiden tänka på att jag snart tar av mig förklädet..
Men det känns rätt bra också jobbmässigt, efter 4,5 år på det stället känns det som att jag knappt utvecklas i den takt jag skulle vilja.

Jag har dessutom planer i höst som går i nya banor.
Ska ut och resa några månader, vilket jag velat göra i flera år men aldrig tagit tag i.
Det känns som det är nu eller aldrig, jag har nämligen hittat den praktiska utbildning jag verkligen vill göra när jag är tillbaka!

Det krävs två bättre betyg av mig, så jag hamnar i skolbänken igen efter en lång, härlig frånvaro.

Insåg nyss att jag står utan jobb för första gången sedan jag var 17 =)

Insåg även att det är otroligt lite tid kvar innan jag och Christer drar iväg till varmare breddgrader!
Igår köpte jag Aftonbladets Resa-bilaga eftersom det stod om Orlandos nöjesparker.
Fanns en del tips om hur man fick bättre biljetter och vilka åkturer man inte skulle missa. Vilken tur att vi har avsatt en dag åt Varje nöjespark, annars hade vi aldrig hunnit med.
Och vi är två barnrumpor som åker, så vi behöver mycket stoj!
Kan inte ens föreställa mig hur fysiskt trött man kommer vara efter de dagarna- som tur är åker vi sedan neråt längs västkustremsan och en massa stränder som vi kan vila ut på. Vi är barnrumpor, men två gamla sådana...

Gjorde iordning en resdagbok som kommer vara mycket smidigare att uppdatera än min blogg när jag åkt.
Ett måste för alla resenärer :P

-->Här hittar du mig på Resdagboken<--

Nu är det slut på mina krafter för stunden.
Det blir en säng, en Lucas och en bok.


Kramkram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är det jag hör! =( Torgis kommer inte att vara detsamma utan dig!! Vi syns i morrn, då ska du få en spark i arslet =P

Anonym sa...

Tänkte bara säga at jag må vara gammal men barnrumpa är jag inte heller

Anonym sa...

Hahaha
Hört talas om självinsikt? =P