onsdag, augusti 6

Ingen sommar utan reggae

Nu har jag kommit in i den jobbiga hostfasen.
Halsens plågor håller mig vaken på natten och nu har ståltrådsbollen dessutom börjat kittla mig.
Jobbade 7-18 idag och allteftersom dan började gå mot sitt slut fick jag kraftig whiskeyröst.
Mina kollegor hade rätt roligt åt mig på eftermiddagen, då jag faktiskt lät helt normal när jag kom imorse..
Det är såna dagar det Alltid kommer in nån gammal (och rar) heldöv människa och tvingar med mig för att söka rätt på något. Idag var det en snäll liten gubbe som var hungrig.
Jag fick stå och "skrika" i mannens vänstra öra vilka frysta färdigrätter vi har- det är en del!! och människan velar, vill höra allt igen och ja..
så håller det på ett tag.

Står lite senare på huk i diskrummet då min väldigt harmlösa kollega kommer in och -av misstag- skrämmer skiten ur mig.
De som känner mig vet att jag är rätt skrikig av mig av reflex, men allt jag fick ur mig var ett dovt gurgel och ängslig blick.

Sitter iaf nu och dämpar smärtan med baileys-glass
(te släng dig i väggen)
och planerar att göra absolut ingenting på min lediga morgondag! Ska banne mig bli frisk hur rastlös och elak jag än må bli.

Måste dock påpeka att reggaefestivalen börjar imorgon, det är en rätt stor happening i den här stan!
Det tråkiga är att jag jobbar helgen, så jag kommer råka ut för flummet som kommer hit pga den festivalen..

Om jag ändå får lust att göra något imorgon kanske jag går förbi området och tittar- risken är att jag blir för hög av att andas därinne så jag inte hittar hem.

Nu dumpar jag datastolen för min underbara soffa istället----------

Hoppas ni är friska och har mycket roligare än vad jag har just nu! =)

Inga kommentarer: