onsdag, augusti 20

Onsdag redan??

Nu känner jag mig rätt stressad, har sjukt mycket att fixa inom loppet av två veckor.
Mitt bästa knep att varva ner efter jobbet och samla ihop tankarna är att springa ett varv ute i skogen. Det är jätteskönt och man somnar fint efteråt.

Nu är jag däremot Fortfarande förkyld, så jag tänker inte förvärra det genom att bli blöt och flåsig.
Hur fasen ska jag kunna komma i form inför Florida??!!

Sitter istället och spelar lite betapet om kvällarna..för att koppla bort tankarna på packning/ flyttstädning/ alla olästa mejl som måste besvaras osv.
Hade 107 olästa mejl när jag kom hem till Uppsala i måndags, fick kämpa bra länge med dem den kvällen. Så jäkla trist syssla, tänker Aldrig bli nån kontorsråtta.

Imorgon är jag åtminstone ledig, då ska jag in och vaccinera mig och fixa visum. Måste råstäda här också, ska visa lägenheten i helgen- ska hyra ut den i höst nämligen.
Som sagt, allt ska vara klart inom två veckor- jag måste ställa mig och kasta ut halva förrådet imorgon... hoppas det inte regnar..

Annars är det bara roliga saker att se fram emot, denna vecka nylanserar vi vår fina butik efter vårens stora renovering.

Visste ni att vi är (var?) den första butiken i Sverige som införskaffat alla miljömärkningar?
Vi arbetar aktivt med miljön i fokus, ni hittar ingen annan butik med så mycket ekologiska varor /närpoducerat / miljöVänliga varor som hos oss!

Härlig smygreklam, va ;)

Det är i precis den linje jag gillar att jobba.. att vara stolt över varorna man ska representera och kunna historien bakom dem.

Lite stolt är jag såklart över att min gamla chef i Sundsvall -som har en butik på Bergsgatan- också är ett steg före och satsar hårt på ekologiskt i sin lilla, superfräscha butik. Han är så jäkla driftig..
det är nog min förebild i branschen, han var ju min första chef och allt (för sisådär hundra år sen)

Äh, nu blev det en massa jobbsnack som vanligt! Enformiga människa..

Kan avsluta med att säga att jag fyndade en biljett till Peking, kostade bara 2500:-
Åker 30e september, så i stort sett kommer jag hem från Florida- byter packning- kramar om min familj och åker iväg igen.
Älskar när det faktiskt händer något, nu är jag iofs i Stressgrad 2 och det lär trappas upp minst nån grad till.
Förutom på jobbet då.. då är jag i mañana-position dessvärre haha

Ska ringa Tina istället och babbla lite, hon kan konsten att få ner mig på jorden igen.

Om jag lyckas bra med städningen imorrn kommer det nog upp lite bilder på lyan!

Kramkram!

Inga kommentarer: