fredag, oktober 31

Resan knatar vidare

Imorgon sitter jag pa planet till Thailand!

Eller.. planet gar till Delhi forst, just nu sitter jag pa ett hotell i Kochi- langt ner pa vastkusten.
Det innebar att hela dagen imorgon gar at att resa och vanta- resa och vanta... Vi landar i Bangkok och ska ta ett flyg ner mot Ko Samui (Kossamu) sedan darifran ta farja till Koh Tao.
Dar ska vi vara exakt sa lange som vi bara vill, sa det sa! Naja nagra veckor i Thailand ska vi minsann fa, vi tar dykcert pa Koh Tao och far se vad som hander darnast. Efter det ska vi trassla oss till Malaysia, Borneos djungel ar nagot som jag ar jattesugen pa att uppleva.
Vi far se vart vi slutar, som det verkar nu tittar vi mot Filippinerna- det galler att undvika turiststrommen infor jul. Att hamna i thailanda turiststrommar ar nagot jag inte vill uppleva!

Indien var helt ok pa slutet, vi fick uppleva mer av det vi var intresserad av (det vi inte ar intresserad av ar tempel, palats, museum typ) den senaste veckan har vi vandrat runt teplantage, trekkat i djungeln, ridit elefant, bott pa en husbat mm. Det har varit en intensiv tid har i Indien pa det sattet att vi har rest mkt men sett mkt pa vegen mestadels.. krangligt att forklara kanske?

Jag hann iaf branna mig under denna tid.. vi satt i en trampbat i en stor damm (langt uppe i berget, vackert!) och solen tittade fram i max tio minuter. Nar jag kommer tillbaka till hotellet har jag ett vackert V-marke runt halsen, far se om jag hittar beviset sa ska jag visa det (eventuellt)

Jaja, som sagt. En stor dag imorgon.. eller en halvkul dag men det blir kul att komma till nasta stalle iaf.

Hoppas allt ar bra i snon!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Javisst är det härligt att vara på resande fot! Ett tips på koh Tao är Aow leuk http://www.aowleuk2.com/ Skönt ställe att ta det lugnt på.